مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سرکنسولگری ایران در هرات برگزار شد
(last modified Tue, 10 Jan 2017 14:31:55 GMT )
جدی 21, 1395 19:01 Asia/Kabul

مجلس ترحیم آیت‌الله «علی اکبرهاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،به مناسبت رحلت آیت‌الله «علی اکبرهاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران مراسم ترحیمی از سوی سرکنسولگری این کشورو با حضور صدها تن از اقشار مختلف مردم در ولایت هرات برگزار شد.

«محمداصف رحیمی» والی هرات از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیت تاثیرگذار در منطقه و جهان و همواره یار و یاور مجاهدان و مهاجران افغانستان در ایران یاد کرد.

سرکنسول های نمایندگی کشور هند و ترکمنستان هم برای ابراز تسلیت و ادای احترام به شخصیت هاشمی رفسنجانی دفتر یاد بود وی را در کنسولگری سفارت ایران در شهر هرات امضا کردند.

شمار زیادی از علما، دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز برای ادای احترام به هاشمی رفسنجانی در کنسولگری ایران در هرات حضور یافتند.

«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران درهرات دراین مراسم گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، عمر خود را در راه اسلام، ملت و کشور ایران سپری کرد و نقشی عمده در دوران دفاع مقدس داشت.

وی تاکید کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی با همت والایش نقش بزرگی در شکل گیری انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایفا کرد.

وی از رییس جمهوری، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان و دیگر مسئولان ارشد و رهبران جهادی این کشور که با صدور پیام های تسلیت خود به مناسبت درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی با مقام ها و ملت ایران ابراز همدردی کردند، سپاسگزاری کرد.

شیخ «احمدعلی جبرییلی» از عالمان برجسته اهل تشیع هرات نیز در آئین امضای دفتر یادبود ارتحال ایت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی از شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران و یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تجلیل کرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.

کلیدواژه