وزیر خارجه ایران: ایران جنگ طلب نیست، جنگ بلد است
(last modified Tue, 22 Oct 2024 10:48:19 GMT )
عقرب 01, 1403 15:18 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه ایران: ایران جنگ طلب نیست، جنگ بلد است
    وزیر خارجه ایران: ایران جنگ طلب نیست، جنگ بلد است

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تحرکات پایگاه‌های آمریکا در منطقه رصد می شود گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست ولی برای جنگ آماده است.

به گزارش رادیو دری، «سیدعباس عراقچی» که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در مورد تحولات منطقه به کویت سفر کرده است، روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های کویت افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ در منطقه نیست اگرچه برای جنگ آماده است؛ ما تمام تلاش خود را برای کاهش تنش به کار گرفته ایم، ولی برای هر سناریویی هم آمادگی و هم قدرت مقابله داریم.

وی تاکید کرد:  اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین المللی و تهدید کردن نیز جرم است و  آنها می‌دانند که اگر به تأسیسات هسته‌ای ما حمله کنند چه پاسخی در انتظار آنهاست.

عراقچی گفت: ما می‌دانیم که امریکا به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیست، اما آماده پاسخ به تهدیدات احتمالی هستیم و برای دفاع از خود ابزار و شیوه خود را داریم و کشورهای منطقه هم این توانایی را دارند که از طریق تلاش‌های مشترک، جلوی یک فاجعه در منطقه را بگیرند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: حمله موشکی ایران به تاسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی یک حرکت دفاعی و پاسخی به جنایات این رژیم بود.

عراقچی با بیان اینکه همه کشورهای منطقه مخالف هرگونه حمله به ایران هستند اظهار کرد: در گفت‌وگوهای دو جانبه ایران با کشورهای منطقه، تفاهم و درک مشترکی برای جلوگیری از تنش وجود دارد.

وی با اشاره بر روابط ایران و کویت هم گفت: زمینه های همکاری های اقتصادی بین دو کشور زیاد است و تحریم ها مانعی برای آن نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود:  روابط تجاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

وزیر امور خارجه ایران بامداد سه شنبه در صدر هیاتی و در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای خود وارد کویت شد.

نتانیاهو در واکنش به عملیات وعده صادق 2 : هدف بزرگ‌ترین حمله تاریخ قرار گرفتیم

عراقچی: موضع ایران پرهیز از گسترش دامنه جنگ در منطقه است

کلیدواژه