میزان 12, 1403 15:58 Asia/Kabul

مقام بلندپایه حکومت طالبان هشدار داد در صورت ادامه مسدود شدن مسیرهای ترانزیتی افغانستان با جنوب آسیا، طالبان مسیرهای تجاری پاکستان با آسیای مرکزی را می‌بندد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، شیرمحمدعباس استانکزی معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به بسته شدن مکرر مسیرهای ترانزیتی افغانستان با پاکستان و جنوب آسیا درباره اقدام متقابل کابل هشدار داد.

استانکزی گفت اقدامات اسلام آباد به تجار افغان زیان‌های هنگفتی وارد کرده است و پاکستان باید در فصل برداشت محصولات کشاورزی، مسیرهای تجاری را باز نگه دارد.

وی با تأکید بر اهمیت افغانستان به عنوان مسیر ترانزیت بین پاکستان و آسیای مرکزی، تصریح کرد طالبان در صورت ادامه این وضعیت، می‌تواند اقدامات متقابلی انجام دهد و مسیر ترانزیت پاکستان با آسیای مرکزی را مسدود کند.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت: افغانستان راه ترانزیت بین پاکستان و آسیای مرکزی است. ما نیز می‌توانیم اقدامات متقابل انجام دهیم؛ می‌توانیم مرزهای خود را ببندیم و برای آن‌ها مشکل ایجاد کنیم. اما ما نمی‌خواهیم برای برادران مسلمان پاکستانی مشکل ایجاد کنیم.

هشدار استانکزی در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر، روابط بین افغانستان و پاکستان به دلیل بسته شدن مکرر مرزها و اختلافات بر سر مسائل امنیتی، با تنش همراه بوده است.

ارتش پاکستان: دشمنان ما از خاک افغانستان به نیروهای امنیتی پاکستان حمله می‌کنند

استانکزی: از حکومت پاکستان در برخورد با مهاجرین افغان گلایه داریم

کلیدواژه