جدی 21, 1395 23:25 Asia/Kabul
  • عبدالله‌عبدالله: همکاری رسانه‌ای ایران و افغانستان سازنده است

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت همکاری‌های رسانه‌ای بین ایران و افغانستان در بهبود روابط دو کشور موثر و سازنده خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ عبدالله عبدالله روز سه شنبه در دیدار هیات رسانه‌ای اعزامی ایران به کابل گفت ایران و افغانستان در طول تاریخ روابط نیک داشته‌اند و در این زمینه رسانه‌های دو کشور می‌توانند برای تحکیم و تداوم روابط، نقش سازنده ایفا کنند.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات و گفت و گو با عبدالله عبدالله گفتند درصدد هستند برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌های دو کشور از طریق اطلاع رسانی و همکاری‌های رسانه‌ای با رسانه‌های افغانستان تلاش کنند.

خبر دیگر این که، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان قرار است در صدر هیاتی بلندپایه فردا ( چهارشنبه ) برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران  به تهران سفر  کند.

عبدالله عبدالله را در این سفر، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهوری، محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی،   نصیر احمد درانی و محمدالله بتاش، وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان همراهی می کنند.

عبدالله عبدالله یک سال پیش هم  سفری چهار روزه به تهران داشت و  از منطقه آزاد چابهار دیدن کرد و از توسعه ظرفیت‌های این بندر و واگذاری زمین به سرمایه گذاران افغان ابراز خرسندی کرد.

 

کلیدواژه