میزان 14, 1403 10:54 Asia/Kabul
  • شخصیت‌های مهاجر افغانستانی: شهید نصرالله باید الگوی مردم افغانستان باشد
    شخصیت‌های مهاجر افغانستانی: شهید نصرالله باید الگوی مردم افغانستان باشد

مسوول بنیاد فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران گفت: مردم و مجاهدان افغان آماده اند که به میدان بیایند و ضربات کوبنده ای را به پیکر پوسیده اسراییل وارد کنند.

به گزارش رادیو دری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی در مراسم گرامیداشت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان  که با عنوان «قهرمان امت مسلمه» و با مشارکت گسترده مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد افزود: شهید نصرالله، شهید صادق و به تعبیر آیت‌الله سیستانی، رهبری کم نظیر بود که حزب‌الله را از یک گروه چریکی به یک ارتش منظم دارای موشک‌های بالستیک تبدیل و جنوب کشورش را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد کرد. 

او اظهار کرد: شهید نصرالله در داخل لبنان بین تمام فرقه ها وحدت ایجاد کرد و با مدیریت مدبرانه، توطئه بزرگ شامات را شکست داد و در دفاع از مردم فلسطین حتی جان خود را فدا کرد.

مسوول بنیاد فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران شهادت سید حسن نصرالله را ناشی از نفوذ عناصر خائن دانست و تاکید کرد: حزب‌الله و مقاومت فلسطین، پیروز است.

وحیدی همچنین  از بعضی کشورها که از روی ترس از هیمنه کاذب صهیونیست ها، دست دوستی به سمت این رژیم دراز می‌کنند به شدت انتقاد کرد.

 

مقام دولت اسبق افغانستان: سید شهید مقاومت بهترین الگو برای ماست

معاون وزیر دفاع اسبق افغانستان نیز در این محفل با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: سید شهید مقاومت بهترین الگو برای ماست که مورد تهدید و تحقیر حاکمیت موجود  افغانستان هستیم و ستم موجود بر مردم خود را نمی‌پذیریم. 

ژنرال بازمحمد جوهری افزود: سیدِ مقاومت، مجاهد پاک، معتقد و راسخ و روحانی مبارزی بود که در تمام زندگی خود لحظه ای دست از مبارزه برنداشت و خالصانه ایستاد و به پیمانی که از روز اول با خدای خود و با مردمش بسته بود عمل کرد.

معاون اسبق وزارت دفاع افغانستان افزود: در حالی که در جنوب لبنان شرایط به گونه ای بود که هرلحظه خطر صددرصدی شهادت وجود داشت، اما سید حسن نصرالله در تمام شرایط بحرانی در میان مردمش و همسنگرانش ماند و آنها را ترک نکرد.  

 

رئیس شورای علمای امامیه افغانستان: ما باید جایگاه خود را در محور مقاومت تعیین کنیم

رئیس شورای علمای امامیه افغانستان نیز در این مراسم با تجلیل از مقام والای شهید سید حسن نصرالله گفت: مردم افغانستان با این همه قربانی، باید جایگاه خود را در محور مقاومت تعیین کنند.

حجت الاسلام جعفری قندوزی خطاب به نخبگان افغانستان اضافه کرد: شهید سیدحسن نصرالله در نجف و قم، نصرالله نشد، بلکه در لبنان شد؛ سید بدرالدین در مشهد و تهران سید بدرالدین الحوثی نشد، بلکه در یمن شد. شیخ زکزاکی در تهران زکزاکی نشد، بلکه در نیجریه شد.؛ بنابراین کسی که در خانواده خود عزت و کرامت نداشته باشد، نباید از خانه برادرش توقع تکریم کند؛ در هر خانه ای که صاحبش در آن نباشد، عنکبوت لانه می‌کند؛ ما به کلی کشورمان را خالی کرده ایم و این به نفع ما نیست.

او همچنین عملیات وعده صادق 2 را به فتخ خیبر تشبیه و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با پاسخ آبرومندانه و قاطع خود در عملیات وعده صادق 2، دروازه صهیونیسم را ویران کرد.

رئیس شورای علمای امامیه افغانستان اضافه کرد: عملیات وعده صادق 2 اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نمایش داد و نماز جمعه تهران با حضور رهبری انقلاب اسلامی در فضای باز، کار شجاعانه ای بود.

 

مسوول بنیاد مسعود: بر همه ما فرض است در قبال مردم غزه و لبنان ادای مسوولیت کنیم 

 مسوول بنیاد فرهنگی احمدشاه مسعود هم در این مراسم گفت: ملت آزاده لبنان و فلسطین در سنگر اول اسلام هستند و بر همه ما فرض است با هر مذهبی که داریم در قبال مردم غزه و لبنان ادای مسوولیت کنیم.

بشیر احمد صمیم با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه گفت: تمام جنایتکاران عالم از یک اتاق فرمان، دستور می‌گیرند و بر اساس تجربه، اسرائیل جنایتکار به سراغ همه ما خواهد آمد. 

وی افزود: شهدای لبنان و فلسطین همچون شهید سیدحسن نصرالله برای اعتلای کلمة‌الله جان خود را فدا کردند و نگذاشتند دین  و اعتقادات شان زیر اشغال و ظلم اسرائیل و ظالمان قرار بگیرد.

همایش «قهرمان امت مسلمه» با حضور علما، شخصیت ها و صدها مهاجر افغانستانی ساکن مشهد به همت آیین ستاد مردمی افغانستانی های مقیم ایران برای بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد.

بزرگداشت شهید مقاومت سید حسن نصرالله در کابل

شورای علمای شیعه: شهید نصرالله راه جدیدی را در مسیر آزادی قدس گشود 

کلیدواژه