خرسندی باشندگان امام صاحب قندوز از اوضاع امنیتی
(last modified 1403-07-25T14:41:20+00:00 )
میزان 25, 1403 19:11 Asia/Kabul

شماری از باشندگان ولسوالی امام صاحب در قندوز می‌گویند پس از سه سال، آرامش کامل در این ولسوالی برگشته و اکنون مردم با فکر آرام زندگی خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، باشندگان این منطقه می گویند در گذشته، زورمندان محلی، افراد مسلح غیرمسئول و سارقین آرامش آنان را برهم می زدند اما با تحولات سیاسی پسین در افغانستان دیگر آثاری از زورمندان محلی و افراد مسلح غیرمسئول باقی نمانده است و همه به زندگی طبیعی خود مصروفند.

مومن یکی از باشندگان ولسوالی امام صاحب که خود راننده تاکسی است می‌گوید: در گذشته مشکلات امنیتی بود و بسیاری‌ها بعد از ناوقت های روز نمی‌توانستند از منزلشان بیرون شوند اما اکنون شبانه روز می‌توانند در بخش‌های از این ولسوالی گشت و گذار نمایند و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

نیروهای امنیتی که برای تامین امنیت مردم در این ولسوالی ایست‌های بازرسی دارند می‌گویند به گونه‌ای ۲۴ ساعته در خدمت مردم هستند و به هیچ شخص یا گروهی اجازه نمی‌دهند تا آرامش مردم را برهم بزند.

در همین حال مسئولان محلی در این ولسوالی می‌گویند در همکاری با مردم محل توانسته اند گراف جرایم جنائی را کاهش دهند و جلو هرگونه زورگویی را بگیرند.

مولوی سید محمد زرقاوی ولسوال امام صاحب می‌گوید بعد از حاکمیت آنان جرم‌های جنایی در این ولسوالی کاهش یافته و هر مجرم و یا متخلفی را که بازداشت می‌کنند به ارگان‌های عدلی و قضایی می‌سپارند.

بهبود وضعیت امنیتی در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز