رسانه نزدیک طالبان: داعش را غربی‌ها برای بدنامی جهاد ایجاد کردند
(last modified 1403-07-29T12:15:46+00:00 )
میزان 29, 1403 16:45 Asia/Kabul
  • رسانه نزدیک طالبان: داعش را غربی‌ها برای بدنامی جهاد ایجاد کردند
    رسانه نزدیک طالبان: داعش را غربی‌ها برای بدنامی جهاد ایجاد کردند

رسانه نزدیک به طالبان نوشت کشورهای غربی پروژه داعش را برای بی‌اعتبار کردن و بدنام کردن جهاد و گروه‌های جهادی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان ایجاد کردند.

به گزارش رادیو دری، نشریه المرصاد رسانه نزدیک به طالبان در مطلبی نوشت: فعالیت‌ها و پیشرفت‌های مجاهدین افغان و عراقی در برابر تهاجم آمریکایی‌ها که به بهانه حملات 11 سپتامبر صورت گرفت، سبب شد تا کشورهای غربی پروژه داعش را برای بی‌اعتبار کردن و بدنام کردن جهاد و گروه‌های جهادی و تفرقه افکنی بین مسلمانان ایجاد کنند.

مطلب افزوده است: ایالات متحده، فرانسه و انگلیس می‌ترسیدند گروه‌های جهادی در عراق و افغانستان فعالیت‌های خود را با موفقیت انجام دهند.

نوشتار اضافه کرده است: در این برهه حساس بود که قدرت‌های بین‌المللی پروژه داعش را جهت بی‌اعتبار کردن و بدنام ساختن جهاد و گروه‌های جهادی ایجاد کردند؛ «خوارج معاصر» را برانگیختند و دریچه جدیدی از شر و فساد را در جهان گشودند.

این رسانه ادامه داد: «متجاوزانی که پروژه داعش را به وجود آوردند، استراتژی را به نام اسلام برای این گروه ساختند که از تاریخ ظهور دین مبارک اسلام تا کنون در هیچ عقیده، مفکوره و نظریه اسلامی اثری از آن وجود ندارد. دقیقاً مانند مفسدین آن زمان که خوارج را برای راه‌اندازی فساد در خلافت اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان به وجود آوردند و کلماتی را به آن‌ها تلقین نمودند که در قرآن کریم و در احادیث نبوی یافت نمی‌شدند».

رسانه نزدیک به طالبان پیشتر نیز در مطلبی علیه داعش نوشته بود که در این دوران پرفتنه، این افتخار نصیب حکومت سرپرست افغانستان شد تا در راه حضرت علی (ع) قدم بزند و با خوارج امروزی (داعش) بجنگد.

المرصاد: طالبان در مبارزه با داعش مفتخر به پیروی از حضرت علی (ع) است

کلیدواژه