ایجاد قطعه ۴۰ نفری برای تأمین امنیت قندوز
(last modified Thu, 24 Oct 2024 09:13:39 GMT )
عقرب 03, 1403 13:43 Asia/Kabul

مسؤولان در فرماندهی پولیس قندوز می‌گویند یک قطعه سیار ۴۰ نفری را برای تأمین امنیت بهتر این ولایت ایجاد کرده اند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، جمعه دین خاکسار سخنگوی پولیس قندوز اختصاصی به رادیو دری می‌گوید: بنابر تصمیم مقامات امنیتی این ولایت یک قطعه ۴۰ نفری به نام قطعه منتظره یا سیار ایجاد شده که هدف از تشکیل آن تامین بهتر امنیت در ولایت است.

به گفته سخنگوی پولیس قندوز، نیروهای شامل در این قطعه به مکان‌هایی می‌روند که احتمال خطر در آن وجود داشته باشد.

آقای خاکسار می‌افزاید که آنان برنامه دارند تا در آینده نزدیک قطعات مشابه را در ولسوالی‌های نُه گانه این ولایت نیز ایجاد نمایند.

در همین حال باشندگان قندوز می‌گویند با ایجاد چنین قطعاتی وضعیت امنیتی در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت بهبود یافته و نگرانی آنان از ناحیه انجام جرایم سازمان یافته و اخلال نظم عامه برطرف شده است.

به گفته باشندگان قندوز بعد از تحولات سیاسی پسین در افغانستان این ولایت تبدیل به یک مکان آرام شده و آنان شاهد هیچ نوع درگیری یا مشکلات دیگری امنیتی نیستند.

اما این پرسش مطرح است که با آنکه در قندوز جدا از هزاران نیروهای امنیتی در چوکات پولیس، هزاران نیروی نظامی دیگر نیز وجود دارد و علاوه بر این قول اردوی ۲۱۷ عمری با چند هزار نیروی مجهز در این ولایت مستقر است، چرا هنوز مقامات امنیتی در صدد ایجاد قطعات دیگرند؟

برخی از آگاهان نظامی می‌گویند ایجاد چنین قطعات کمک می‌کند تا وضعیت امنیتی بهبود پیدا کند و در مواقع ضروری از آنان کار گرفته شود، اما برخی دیگر می‌گویند شکل گیری چنین قطعات ناشی از یک نوع نگرانی است که مقامات محلی قندوز با استفاده از فرصت می‌خواهند خود را برای آن آماده کنند.

خرسندی باشندگان امام صاحب قندوز از اوضاع امنیتی

بازداشت ۳۰۰ متهم جرایم مختلف در علی آباد قندوز