جدی 23, 1395 19:09 Asia/Kabul
  • برطرف شدن موانع قانونی بازداشت معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان

والی سابق جوزجان در شمال افغانستان گفت: موانع قانونی برای بازداشت معاون رئیس‌جمهور این کشور برطرف شده است.

به گزارش روزپنج شنبه خبرگزاری تسنیم،"احمد ایشچی"افزود: هیچ مانع  قانونی برای بازداشت"عبدالرشید دوستم"معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان به اتهام آزار و اذیت جنسی وی، وجود ندارد.

ایشچی گفت : احضاریه سوم ازسوی دادستانی کل افغانستان برای دفترمعاون اول ریاست جمهوری این کشورارسال شده است  وانتظارمی رود حکم بازداشت ژنرال دوستم صادر شود و مسئولیت وی به حال تعلیق درآید.

والی سابق جوزجان ضمن ابرازرضایت از پیشرفت روند پیگیری پرونده‌ وی ازسوی دادستانی افغانستان گفت: پیش ازاین موانع قانونی در رسیدگی به پرونده‌ وی وجود داشت اما با ارسال سومین احضاریه به دوستم، تمام موانع زمانی و قانونی این روند برطرف شده ‎است.

وی پیشترهشدارداد،درصورت صادر نشدن حکم منصفانه‌ از سوی دادگاه عالی افغانستان، در دیوان بین المللی کیفری علیه دوستم شکایت خواهد کرد.

«عنایت‌الله بابر فرهمند» رئیس دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به صدور احضاریه از سوی دادستانی این کشور مبنی بر جلب دوستم گفته بود که صدور این احضاریه در تضاد با قانون است.

چندی پیش احمد ایشچی در ولایت جوزجان توسط معاون اول رئیس جمهور افغانستان بازداشت شد و به قول اعضای خانواده‌اش چند روزی را در اسارت ژنرال دوستم بود و سپس به امنیت ملی افغانستان سپرده شد.

اما احمد ایشچی، پس از آزادی ادعا کرد که افراد معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان علاوه بر ضرب و شتم، اقدام به تجاوز کرده‌اند.

 

کلیدواژه