جدی 25, 1395 13:15 Asia/Kabul
  • پاکستان  خواستار تدابیری شدید امنیتی برای دیپلماتھا در افغانستان شد 

وزارت خارجه پاکستان از افغانستان خواست  برای حافظت از جان دیپلماتھای پاکستانی تدابیری شدید امنیتی اتخاذ کند۔

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون اردو سحر، وزارت خارجه پاکستان بعد از حملہ به سفارت  این کشور  در کابل از دولت افغانستان خواست برای حفاظت از دیپلماتھای پاکستانی تدابیری شدید امنیتی اتخاذ کند۔
 جمع زیادی از مردم افغانستان دیروز مقابل سفارت پاکستان در کابل تظاهرات کردند و پاکستان را متهم به انجام فعالیت های جاسوسی و حمایت از تروریسم در افغانستان کردند.
بعد از این تظاھرات ، مردم بہ سفارت  پاکستان در کابل حمله کردند۔
در چند روز گذشته مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل ، هلمند و قندهار شاهد انفجارهای متعدد بود که صدها کشته برجای گذاشته است .
خبردیگر اینکه ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعاهای اخیر مقامات کابل و واشنگتن را مبنی بر اینکه مناطق قبایلی ایالت خیبرپختونخوا  پناهگاه امن برای تروریست ها است رد کرد.
 نفیس زکریا عصر جمعه تاکید کرد که پاکستان خود را کاملا متعهد به تلاش برای صلح و امنیت افغانستان می داند.
پیش ازاین هم ، نماینده افغانستان در سازمان ملل با درخواست از این نهاد بین المللی برای مبارزه با تروریسم، به طور تلویحی از پاکستان به خاطر پناه دادن به گروه‌های تروریستی انتقاد کرد.
 محمود صیقل  افزود خشونت و ناامنی در افغانستان ارتباط مستقیمی با حضور پناهگاه‌های امن گروه‌های تروریستی در منطقه دارد تا مخفیگاه گروه‌های تکفیری منهدم نشود منطقه روی ارامش را نخواهد دید.
 صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم در واکنش به افزایش حملات طالبان در مناطق مختلف این کشور تاکید کرده است اسلام‌آباد مشوق طالبان است و هیچ‌ یک از کشورهای منطقه به جز پاکستان حامی طالبان نیستند.

 

کلیدواژه