وزارت دفاع افغانستان: فروش سلاح توسط ارتش ملی به طالبان کذب است
(last modified 1395-10-25T09:20:19+00:00 )
جدی 25, 1395 13:50 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع افغانستان: فروش سلاح توسط ارتش ملی به طالبان کذب است

در حالی که اداره سیگار با انتشار گزارشی مدعی فروش سلاح توسط ارتش ملی افغانستان به شبه‌نظامیان طالبان شده بود، وزارت دفاع افغانستان این گزارش را کذب دانست و اعلام کرد که این اتهام در مورد ارتش این کشور صدق نمی‌کند.

چندی پیش دفتر بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان(سیگار» در تازه‌ترین گزارش خود مدعی فروش سلاح توسط ارتش ملی افغانستان به طالبان شده بود.

شایعه

سیگاردر گزارش خود مدعی شده بود که مدارکی وجود دارد که گروه طالبان به قیمت خیلی پایین‌تر توانسته‌اند، تجهیزات نظامی و اسلحه‌های آمریکایی را از نیروهای امنیتی افغانستانی به دلیل پایین بودن قیمت آن خریداری کنند.

واقعیت

 وزارت دفاع افغانستان این گزارش را کذب دانست و اعلام کرد که این اتهام در مورد ارتش افغانستان صدق نمی‌کند.

«محمد رامنش»، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان با رد این مطلب گفت: گزارش سیگار در مورد فروش سلاح از سوی نیروهای ارتش به گروه طالبان نادرست است.

وی تاکید کرد: در کشورهای همسایه بخصوص در پاکستان بازار‌های فروش سلاح به گروه‌های تروریستی و طالبان، گرم است و این ادعاها که نیروهای ارتش افغانستان سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را به گروه طالبان می‌فروشند تبلیغات خصمانه است.

رادمنش افزود: در پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی و در کویته بازارهای فروش سلاح وجود دارد که به طالبان و گروه‌های تروریست‌ها  فروخته می‌شود.

وی تاکید کرد: نیروهای ارتش نیاز به فروش اسلحه و تجهیزاتشان را ندارد زیر دولت افغانستان حقوق کافی و تجهیزات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان افزود: نیروهای امنیتی افغانستان در 2 سال گذشته مشغول تامین امنیت در افغانستان بوده و بسیاری از عملیات گروه طالبان را خنثی کرده و عملیات اصلی این گروه را ناکام ساخته است.

رادمنش افزود: گروه طالبان در سال جاری برنامه داشت که بیش از 60 شهرستان و 8 ولایت را دراختیار بگیرند اما نیروهای امنیتی افغانستان برنامه آن‌ها را خنثی کرده است.

جمهور به نقل از معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان نوشت: نیروهای امنیتی  افغانستان در بخش تامین امنیت کشور پیشرفت‌های داشته اما نیازمند کشورهای کمک کننده است.