جدی 27, 1395 16:31 Asia/Kabul
  • تکمیلی / گفتگوی تلفنی اشرف غنی با رئیس ستاد زمینی ارتش پاکستان  : عاملان حملات تروریستی افغانستان در پاکستان هستند

محمد اشرف غنی، در صحبت تلفنی با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان تاکید کرده است که عاملان حملات تروریستی در افغانستان در پاکستان هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری و بر اساس گزارش ارگ ریاست جمهوری افغانستان، ژنرال باجوا که برای عرض تسلیت و ابراز همد ردی به خاطر حملات اخیر تروریستی به رئیس جمهوری افغانستان تماس تلفنی گرفته بود، حمله‌های انتحاری و انفجار روز سه‌ شنبه گذشته کابل و قندهار را محکوم کرد و به رئیس جمهوری و مردم افغانستان تسلیت گفت.

آقای غنی از رئیس ستاد زمینی ارتش پاکستان تشکر کرده و گفته است که "عاملان این حملات تروریستی که مسئولیت آن‎را پذیرفته‌اند، در پاکستان بسر می‎برند، در آنجا آزادانه فعالیت می‎کنند و هنوز بر علیه آن‎ها اقدامی صورت نگرفته است."

رئیس‎جمهوری افغانستان تاکید کرد که کابل اراده قوی به ‎خاطر انتقام‌گیری از عاملان این حمله‌های "تروریستی" دارد.

وی افزود که دولت افغانستان برای تامین امنیت این کشور آمادگی‎های کامل دارد.

آقای غنی گفت که تروریسم و افراطی گری، تهدید جدی برای منطقه و جهان است و تاکید کرده که عدم اراده مبارزه جدی به‎خاطر مقابله با این تهدید مشترک، برای خود پاکستان و منطقه، خطرهای زیاد را متوجه می‎سازد.

این خبر در حالیست که صبح امروز اطلاعیه ای که از سوی ارتش پاکستان منتشر شد اشاره ای به سخنان اشرف غنی در مورد اختفای عوامل تروریستی حوادث در کابل ، قندهار وهلمند در پاکستان نشده است.