اسد 15, 1395 09:15 Asia/Kabul
  • اخبار ضد و نقیض درباره فرود بالگرد پاکستانی در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تایید خبر فرود اضطراری بالگرد این کشور در ولایت لوگر افغانستان گفت هنوز اخبار دقیقی از سرنوشت هفت سرنشین این بالگرد در دست نیست.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان این که دولت پاکستان با مقامات دولت افغانستان تماس گرفته و خواستار اعزام تیم امداد و جستجو برای کمک به سرنشینان بالگرد حادثه دیده شده است گفت: مقامات افغان اطمینان داده اند که تمام تلاش خود را برای جستجو و یافتن محل دقیق سقوط بالگرد و امداد رسانی به سرنشینان آن انجام خواهند داد.

درهمین حال مسئولان ولایت لوگر افغانستان ضمن تایید به گروگان گرفته شدن تعدادی اتباع پاکستانی بدست طالبان و رد فرضیه هدف قرار گرفته شدن این بالگرد از سوی طالبان گفت که این بالگرد به دلیل نقص فنی - مجبور به فرود اضطراری شده است.

در همین حال اعلام شد، ژنرال راحیل شریف فرمانده اردوی پاکستان در تماس با ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان از وی خواستار کمک و همکاری برای جستجو و امداد رسانی به سرنشینان بالگرد حادثه دیده شده است.

پیشتر منابع پاکستانی گفته بودند، یک فروند بالگرد متعلق به حکومت ایالت پنجاب پاکستان عصر پنجشنبه در منطقه ای در ولایت لوگر افغانستان مجبور به فرود اضطرای شد اما گزارش ها از به گروگان گرفته شدن هفت سرنشین آن بدست طالبان افغانستان حکایت دارد.

گزارش رسانه های پاکستان همچنین حاکی است طالبان پس به گروگان گرفتن سرنشینان بالگرد پاکستانی - این بالگرد را به آتش کشیدند.

از هفت سرنشین این بالگرد- شش نفر تبعه پاکستان و یکی از آنان یک تکنیسین روس بوده است.

پاکستان اعلام کرده است که این بالگرد به مقصد ازبکستان در حال پرواز بود و مجوز عبور از آسمان افغانستان را هم داشته است.

کلیدواژه