جدی 28, 1395 18:07 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه افغانستان با وزیر امور خارجه امارات دیدار کرد

وزیر امور خارجه افغانستان که در رأس یک هیئت رسمی برای ابراز مراتب همدردی به مناسبت درگذشت پنج دیپلمات امارات در قندهار، به ابوظبی سفر کرده است، با وزیر امور خارجه امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،وزیر امورخارجه افغانستان در این دیدار پیام تسلیت رهبری دولت و مردم افغانستان را به خاطر درگذشت آنها، به وزیر امور خارجه امارات بیان و افزود: دولت و مردم افغانستان که سال‌ها است قربانی تروریسم و افراطی‌گرایی هستند درد و اندوه ملت امارات را درک می‌کنند.

وی تأکید کرد: در گذشت پنج دیپلمات امارات در کنار ۲ عضو شورای ملی، ۲ دیپلمات و شماری از مقامات محلی افغانستان در حادثه تروریستی قندهار، نشان می‌دهد که تروریسم و افراطی‌گرایی، دشمن مشترک مردم افغانستان و امارات است.

ربانی افزود: این عمل تروریستی، عزم  و اراده مشترک هر دو کشور را برای همکاری در مبارزه با این پدیده شوم، بیشتر از پیش مستحکم خواهد ساخت.

وزیر امور خارجه افغانستان افزود:  دولت افغانستان اراده جدی برای شناسایی و مورد پیگرد قراردادن عاملان اصلی این جنایت داشته و در مراحل مختلف تحقیق این حادثه، امارات را در جریان خواهد گذاشت.

 وزیر امور خارجه امارات در ادامه  با ابراز تشکر از همدردی دولت و مردم افغانستان، اظهار داشت: افغانستان همیشه یک کشور برادر و دوست نزدیک امارات بوده و این حادثه هرگز در اراده ما برای همکاری با مردم افغانستان خلل وارد نخواهد کرد.

 

کلیدواژه