جدی 29, 1395 11:22 Asia/Kabul
  • وزیر فواید عامه افغانستان : 5 کیلومتر جاده در «گلدره» آسفالت می‌شود

وزیر فواید عامه افغانستان با بیان اینکه کار آسفالت بخش سوم پروژه جاده شهرستان گلدره آغاز شد، گفت: این جاده با طول 5.2 کیلومتر آسفالت شده که ارزش مجموعی آن 99 میلیون افغانی است.

بخش سوم پروژه ساخت جاده شهرستان گلدره ولایت کابل عصر امروز (سه شنبه) با حضور وزیر فواید عامه و ساکنان این شهرستان افتتاح شد.

«محمود بلیغ» وزیر فواید عامه در محفل افتتاح این پروژه گفت: وزارت فواید عامه در تلاش بوده تا مشکلات مردم را حل کند و اکنون شاهد افتتاح بخش سوم پروژه ساخت جاده گلدره است.

5 کیلومتر جاده در گلدره آسفالت می‌شود

بلیغ با بیان اینکه 2 بخش نخست این پروژه یک سال پیش تکمیل شده بود، افزود: این جاده با طول 5.2 کیلومتر آسفالت شده که ارزش مجموعی آن 99 میلیون افغانی است.

وی تامین‌کننده مالی این پروژه را کشور ژاپن خواند و تصریح کرد: اجرای این پروژه توسط وزارت فواید عامه انجام شده و شرکت اجرا کننده باید در زمان مشخص شده کار آن را به پایان برساند.

تعلل در اجرای پروژه پذیرفتنی نیست

وزیر فواید عامه فرصت زمانی این پروژه را 12 ماه خواند و توضیح داد: ساخت این جاده با ساخت 37 پل و یک هزار و 207 شانه راه همراه بوده که 10 روستا را به هم وصل می‌کند.

محمود بلیغ در پایان سخنان خود تأکید کرد: تعلل در اجرای پروژه پذیرفتنی نبوده و ساکنان گلدره برای بهبود آن با مسئولان وزارت فواید عامه همکاری کنند.

گلدره سنگر جهاد و مقاومت

در همین حال «محمد عظیم» فرماندار شهرستان گلدره با بیان اینکه گلدره سنگر مجاهدان در زمان جهاد و مقاومت بود، گفت: طالبان ضربه سنگینی به پیکر گلدره وارد کرده است.

وی افزود: در زمان جنگ طالبان خانه‌های گلدره را به آتش می‌کشیدند، اما اکنون اجرا پروژه‌ها در این شهرستان گام موثر و سودمند برای ساکنان آن است.