ادعای یک نماینده مجلس افغانستان در مورد دستکاری متن اصلی قانون اساسی
(last modified 1395-10-29T14:20:28+00:00 )
جدی 29, 1395 18:50 Asia/Kabul
  • ادعای یک نماینده مجلس افغانستان در مورد دستکاری متن اصلی قانون اساسی

نماینده مردم کابل در مجلس ملی افغانستان  مدعی شد دولت حامد کرزی رئیس جمهوری قبلی این کشور در متن اصلی قانون اساسی مصوب دست برده و آن را  با تغییراتی به چاپ رسانده است و باید افراد دخیل در ان  شناسائی و مجازات شوند.

به گزارش ایرنا، «رمضان بشردوست» در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس ملی افغانستان گفت  متن اصلی قانون اساسی که در کمیسیون ویژه تدوین قانون اساسی به ریاست «صبغت الله مجددی» تصویب شده، با متن کنونی آن تفاوت دارد.
یک گروه چهار نفره پس از تصویب قانون اساسی جدید افغانستان مامور ویرایش آن شدند. «نعمت الله شهرانی»، رئیس، «عبدالسلام عظیمی»، معاون ، و «محمد موسی اشعری» و «سرور دانش» به عنوان عضو اعضای این گروه چهار نفره را تشکیل می دادند.
کمیسیون ویژه تدوین قانون اساسی افغانستان با 450 عضو انتخابی و 53 عضو انتصابی، جدی سال 1382 این قانون را در 12 فصل و 162 ماده به تصویب رساند.
 مجلس نمایندگان افغانستان در آخرین روز نشست علنی قبل از تعطیلات زمستانی اعلام کرد به رغم  دغدغه های امنیتی و تهدیدهای که از طرف گروه های تروریستی و طالبان متوجه نمایندگان است، انان از فردا پنجشنبه برای تعطیلات زمستانی  45  روزه  عازم ولایت های خود می شوند.

 

کلیدواژه