ناکارآمدی دیپلمات‌های افغانستان
(last modified 1395-11-01T06:57:55+00:00 )
دلو 01, 1395 11:27 Asia/Kabul
  •  ناکارآمدی دیپلمات‌های افغانستان

«داوود کلکانی» نماینده مجلس افغانستان گفت، دیپلمات‌ها بر اساس روابط گزینش می‌شوند و بیشتر آنها شایستگی لازم را ندارند و از اینرو روابط خارجی این کشور به درستی مدیریت نمی‌شود.

نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که دیپلمات‌های افغان کارایی لازم را در قبال مسایل مختلف ندارند زیرا بر اساس شایستگی گزینش نمی‌شوند.

 

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان افغانستان از نحوه گزینش و نیز ناکارآمدی دیپلمات‌های این کشور انتقاد کردند.

«داوود کلکانی» نماینده مجلس افغانستان گفت، دیپلمات‌ها بر اساس روابط گزینش می‌شوند و بیشتر آنها شایستگی لازم را ندارند و از اینرو روابط خارجی این کشور به درستی مدیریت نمی‌شود.وی افزود که بسیاری از دیپلمات‌ها دارای دو تابعیت هستند و توانایی حفاظت از منافع ملی افغانستان را ندارند.

«خداداد عرفانی» دیگر نماینده مجلس افغانستان نیز گفت که در استخدام سفرا و دیپلمات‌ها در خارج از این کشور به جای ضوابط بیشتر روابط حاکم است و سبب بحران بیشتر در سیاست خارجی افغانستان می‌شود.عرفانی افزود که بیشتر مشکلات روابط خارجی افغانستان از طرف سران دولت  وحدت ملی و مقامات عالیرتبه دولتی است.نمایندگان مجلس افغانستان از دولت این کشور خواستند تا برای حفظ منافع ملی درباره سفرا و دیپلمات‌ها بر اساس ضوابط عمل کنند تا سیاست خارجی افغانستان از حالت انفعال خارج شود.