دلو 04, 1395 18:58 Asia/Kabul

برخی مقامات در ولایت سرپل در شمال افغانستان  ضمن اینکه از  وضعیت امنیت در این ولایت در هفته های اخیر ابراز رضایت میکنند اما وجود  گروه طالبان در مربوطات این ولایت را همچنان تهدیدی بزرگ برای امنیت باشندگان این ولایت بر میشمارند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در گفتگو با خبرنگار رادیو دری گفت، طی هفته های اخیر از شدت درگیری های مسلحانه میان سربازان دولتی افغان و افراد وابسته به گروه طالبان کاسته شده و نسبت به گذشته مردم در ارامش بیشتری به سر می برند.

با این حال امانی وجود شورشیان مسلح طالبان در مناطقی از این ولایت را همچنان به عنوان یک تهدید بالقوه میداند و می افزاید،تحرک طالبان کماکان در این ولایت پا برجاست و آمادگی های لازم خود را دارند و از طریق رادیو دری از حکومت مرکزی میخواهیم که عملیات ویژه ای علیه نیروهای طالبان در ولایت سرپل در دستور کار قرار دهند و این ولایت را از شر گروه های طالبانی نجات دهند.

سخنگوی ولایت سرپل همچنین هشدار میدهد اگر نسبت به تهدیدات امنیتی که در این ولایت وجود دارد ، دولت مرکزی اقدامات جدی اتخاذ نکند با سپری شدن فصل سرما این تهدیدات از سوی گروه طالبان بیش از گذشته نگران کننده خواهد بود.

امانی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو دری مبنی بر اینکه غیر از ولسوالی کوهستانات که در تصرف گروه طالبان قرار دارد چه مناطق دیگری در معرض تهدیدات این گروه شورشی است ،گفت،علاوه بر ولسوالی کوهستانات که در اشغال طالبان است 4 ولسوالی دیگر و مناطقی در شرق این ولایت در معرض تهدیدات این گروه شوروشی است.

وی افزود ما متاسفانه در این ولایت در یک نقطه با طالبان درگیری نیستیم بلکه در 5 نقطه با طالبان درگیریم و هر لحظه امکان عملیات خرابکارانه و هجوم آنان با مراکز دولتی،نظامی و ملکی وجود دارد.

پیش از این جنرال مهمند کتوازی قرمانده قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان نیز در یک نشست خبری  تایید کرده بود که بیشتر مناطق ولایت سرپل یا در اشغال طالبان هستند یا در معرض تهدید قرار دارند.

وی همچنین تاکید کرده است که در آینده ای نزدیک عملیات ویژه ای علیه  گروه طالبان در این ولایت راه اندازی خواهند کرد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.