دلو 06, 1395 19:26 Asia/Kabul
  • نخستین پروژه مشارکت معلولان مهاجر افغانستانی در مشهد افتتاح شد

نخستین پروژه مشارکت معلولان مهاجر افغانستانی به منظور آموزش مشاغل با حضور مسئولان اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی و کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس،نخستین پروژه مشارکت معلولان مهاجر در امور اجتماعی دیروز با حضور «حسین احمدی» معاون اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی، «مهدی دهرویه» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان، «مولو گتا زودی»مسئول کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد و مسئولان شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر افغانستان در گلشهر مشهد افتتاح شد.

«محمد حسین جعفری»، مسئول شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر افغانستانی در این مراسم ضمن اشاره به تغییر مسئول کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد گفت: «توشی کاواچی» مسئول سابق سازمان ملل در مشهد نهایت همکاری را با معلولان مهاجر داشت و ما امیدواریم که ایشان تجربیات خود را در اختیار ریاست جدید قرار دهد و ما همچنان همکاری های سازمان ملل را با خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز ما این جا جمع شدیم تا یک اتفاق خوب را جشن بگیریم و یک پروژه را افتتاح کنیم و از همه کسانی که در اجرای این پروژه معلولان را یاری داده اند باید تشکر کنم.

جعفری عنوان کرد: در اجرای این پروژه جامعه محور کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد، اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی و شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر در مشهد نقش داشته‌اند و این نخستین پروژه‌ای است که در راستای حمایت از معلولان مهاجر در این سطح در مشهد برگزار می شود.

«مولوگتا زودی» مسئول جدید کمیساریای سازمان ملل متحد که به تازگی به این سمت دست یافته است در ادامه این مراسم گفت: من خوشحالم که در خدمت جامعه پناهندگان قرار گرفته ام و این نخستین بازدید من در این سمت از یک نهاد پناهندگان در مشهد است.

وی افزود: امیدوارم که بتوانم در حد توان خود به عنوان مسئول کمیساریا سازمان ملل، در جهت کمک برای پناهندگان فعالیت داشته باشم و بسیار خوشحالم که امروز در جمع معلولان پناهنده هستم.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: یک هفته است که مسئولیت جدید به من واگذار شده است و در این مدت توضیحات کامل در رابطه با فعالیت‌های سازمان ملل به من داده شده است و همچنین در جریان فعالیت‌های پناهندگان در شهر مشهد نیز قرار گرفته‌ام.

مسئولان سازمان ملل متحد در مشهد و مسئولان اداره کل امور اتباع خراسان رضوی و مدیر کل اتباع خارجی استان گلستان و اعضای شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر بعد از افتتاح بخش نخست این پروژه در باشگاه معلولان غدیر، بخش های دیگر پروژه را نیز در مؤسسه معلولان باور سبز، مؤسسه آموزشی صاحب و مهد خانه کودک افتتاح کردند.

کلیدواژه