دلو 07, 1395 16:45 Asia/Kabul

لانه های تروریستی در خارج از افغانستان وجود دارد/  107 شرکت در لیست سیاه دولت افغانستان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مطلب را محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در یک نشست خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت افغانستان برگزار شد بیان داشت و افزود، رئیس جمهور اشرف غنی تعهد قاطع علیه فساد دارد و به دنبال مکانیزمی قاطع برای مبارزه علیه فساد اداری است.

وی گفت، ایجاد و برگزاری منظم کمیسیون تدارکات ملی ،عزم حکومت افغانستان را در برابر فساد اداری نشان میدهد.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد،  تا کنون 83 جلسه تدارکات ملی با ریاست شخص اشرف غنی رئیس جمهور این کشور برگزار شده است که در بسیاری از قراردادها شفافیت صورت گرفته و 107 شرکت در لیست سیاه فساد اقتصادی و اداری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد 62 پرونده پیچیده فساد اداری از سوی مرکز عدلیه و قضایی افغانستان مورد بررسی قرار گرفته است .

چخانسوری تاکید کرد، حکومت افغاستان به استفلال دستگاههای قضایی این کشور اعتماد داشته و به احکام صادره از آن احترام گذاشته و از آن حمایت میکند.

وی گفت،از دید ریس جمهور افغانستان، مساله صلح و ثبات امنیت این کشور منوط به اجرای قانون و از بین بردن فساد و همچنین ایجاد یک مکانیزم حسابرسی است که تمام مراکز دولتی و همچنین کسانیکه در موسسات غیر دولتی فعالیت میکنند را در بربگیرد.

وی با بیان اینکه جنگ در افغانستان در خارج از این کشور سازمان دهی و تجهیز میشود،افزود، لانه های تروریزمی که تهدید علیه افغانستان و سایر کشورهای منطقه است در پاکستان وجود داد.

او گفت این کشور باید گامهای عملیاتی را علیه تروریزم بردارد.

این اتهام در حالی به پاکستان وارد می شود که پاکستان همواره این اتهامات را رد کرده و تاکید کرده است که اسلام آباد در امور داخلی افغانستان مداخله نمیکند.

جزئیات بیشتر این خبر درگزارش همکارمان ذبیح الله قریشی موجود است.