16 کشته و زخمی در اردوی طالبان ،نتیجه تهاجم این گروه به منطقه گنج آباد در ولایت فراه
(last modified 1395-11-09T09:04:39+00:00 )
دلو 09, 1395 13:34 Asia/Kabul

مسئولان نظامی در غرب افغانستان از سرکوب طالبان مسلح در بخش‌هایی از ولایت فراه خبر داده و تاکید کردند، هرگز به تفنگداران مخالف دولت اجازه‌ فعالیت های تروریستی را نخواهند داد.

«نورالحق خالقی» سخنگوی نیروهای اردوی ملی در ولایت فراه در گفت و گو با خبرنگار رادیو رادیودری اظهار داشت، نیروهای دفاعی مستقر در این ولایت آماده‌ انجام عملیات های نظامی به دلیل پاکسازی مناطقی که احتمالا در تصرف طالبان است می‌باشند.

خالقی به حمله‌ شب گذشته‌ تعدادی از نیروهای طالبان به منطقه‌ی «گنج‌آباد» ولسوالی «بالابلوک» اشاره داشت و افزود، گروه طالبان قصد داشتند تا با راه‌اندازی این حمله‌ مسلحانه پاسگاه نیروهای امنیتی را در منطقه‌ی «خانه‌ی ستار» به تصرفشان درآورند.

این مقام نظامی در فراه با تاکید بر اینکه نیروهای دفاعی این ولایت اجازه‌ تحرک ضد دولتی را به نیروهای مسلح مخالف دولت نداده‌اند،افزود، در نتیجه‎‌ی درگیری سربازان اردوی ملی با مهاجمان مسلح در «گنج‌آباد» 9 تن از طالبان کشته و 7 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

خالقی، کشته و زخمی شدن 4 تن از سربازان اردوی ملی را هم در این نبردها تایید کرد و اظهار داشت، فعلا وضعیت در محل درگیری آرام است و تفنگداران مخالف دولت مجبور به عقب نشینی شدند.

سخنگوی نیروهای اردوی ملی در فراه به برنامه‌های آینده‌ نیروهای دفاعی و امنیتی این ولایت در مقابله با طالبان اشاره کرد و افزود، هم اینک نیز درگیری‌های پراکنده‌ای در مناطق مختلف این ولسوالی ادامه دارد که بزودی مناطق حضور طالبان در «بالابلوک» پاک‌سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد،طالبان مسلح همواره در پی آن بوده و هستند تا منطقه‌ «گنج‌آباد» را به دلیل موقعیت آن در تصرفشان داشته باشند و به همین خاطر عملیات‌های نظامی را راه‌اندازی کرده‌اند.

این مقام نظامی ولایت فراه هم چنان گفت، طالبان مردم را مجبور کرده‌اند تا برای آنان، آذوقه وپول جمع‌آوری کنند تا بتوانند از این فرصت و با استفاده از مناطق مسکونی اهدافی را در ولسوالی «بالابلوک» مورد حمله قرار دهند.

خالقی به راه‌اندازی قریب‌الوقوع عملیات گسترده‌ نظامی در ولسوالی‌های مختلف ولایت فراه اشاره کرد و گفت، دولت افغانستان مصمم است تا به هرنحو ممکن مخالفان دولت را در فراه سرکوب کند و آرامش را مجددا به قریه‌های این ولایت بازگرداند.

سخنگوی نیروهای اردوی ملی در فراه ضمن قدردانی از مردم این ولایت افزود،همین همکاری مردم با نیروهای امنیتی بوده‌است که دشمن نتوانسته به اهدافش نزدیک شود.

ولایت فراه در غرب افغانستان از جمله مناطقی محسوب می‌شود که در چند ماه اخیر صحنه‌ نبردهای خونینی بوده‌است.

مردم این ولایت در اعتراض به بدتر شدن اوضاع امنیتی با راه اندازی تظاهراتی خواهان اصلاحات در ادارات دولتی فراه شدند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.