دلو 09, 1395 16:37 Asia/Kabul
  • سرویس ارسال پیامک برای پناهجویان افغانستانی در پاکستان راه‌اندازی شد

سازمان ملل برای حمایت و پشتیبانی از پناهجویان افغانستانی ساکن پاکستان یک سرویس اطلاع‌رسانی مدرن راه‌اندازی کرده که از طریق آن قادر خواهند بود مشکلات و مسائل خود را به اطلاع سازمان‌های بین‌المللی برسانند.

وضعیت پناهجویان و آوارگان افغانستانی در پاکستان بسیار وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد گزارش می‌دهد که سازمان ملل برای کمک به پناهجویان افغانستانی و نظارت بهتر بر وضعیت آنان در پاکستان یک سرویس ارسال پیامک راه‌اندازی کرده است.

جوانان پناهجوی افغانستان می‌توانند با استفاده از این امکان درباره وضعیت و مسائل مربوط به درمان، تحصیل، سرویس‌های بهداشتی و نارسایی‌ها دیگر اطلاع‌رسانی کنند.

این خبر امروز با انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی رسماً توسط سازمان ملل منتشر شد.

یکی از افرادی که در سازمان ملل در همین رابطه فعالیت دارد به دویچه‌وله گفته است که با این سرویس ارسال پیامک، پناهجویان جوان افغانستانی این امکان را دارند تا نارسایی‌ها و مسائل خود را به طور مستقیم با نهادهای بین‌المللی در میان بگذارند.

این موضوع از جمله خبررسانی در مورد اخذ رشوه یا دستگیری خویشاوندان این پناهجویان را شامل می‌شود.

این در حالی است که بنا به اظهارات سخنگوی «یونیسف» هدف این سرویس ارسال پیامک، گزارش درباره رفتار ناشایست نیروهای انتظامی و مسئولان پاکستانی نیست و این سرویس برای چنین هدفی پیش‌بینی نشده است.

یک میلیون و 300 هزار پناهجوی افغانستانی در خاک پاکستان حضور دارند. یک چهارم از این عده را جوانانی تشکیل می‌دهند که بین 18 تا 24 سال سن دارند. سرویس ارسال پیامک سازمان ملل عملاً این گروه را مورد توجه قرار داده است.

کلیدواژه