اسد 17, 1395 09:32 Asia/Kabul
  •  «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان
    «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان

درآمدهای افغانستان 22 فیصد افزایش یافته است.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که درآمدهای این کشور درشرایطی بسیار دشوار 22 فیصد افزایش یافته است و این میزان می تواند به دو برابر برسد.

به گزارش ایرنا، «محمد اشرف غنی» روز شنبه در آئین رونمائی از «برنامه پنج ساله راهکار مدیریت امور مالی عمومی» که با حضور «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در کابل برگزار شد، افزود جامعه بدون برخورداری از درآمدهای پایدار نمی تواند به خودکفائی و اهداف پیش بینی شده خود دست یابد.

رئیس جمهور افغانستان به مردم و جامعه بین المللی اطمینان داد که حکومت این کشور برای اجرای اصلاحات و شفافیت و حسابدهی، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

اشرف غنی با بیان اینکه گام نخست اصلاحات در حکومت انجام شده و تداوم آن ضروری خواهد بود، از همه اقشار جامعه خواست تا دولت وحدت ملی را در این زمینه کمک کنند.

افغانستان به تازگی تدابیر سخت گیرانه ای را برای دریافت مالیات از شرکت ها و موسسه های انتفاعی و غیرانتفاعی داخلی و خارجی اتخاذ کرده است.

بودجه سالانه افغانستان بیش از 7.5 میلیارد دلار است که در حال حاضر بیش از 60 فیصد این مبلغ از محل کمک های خارجی تامین می شود. بخش اعظم درآمدهای داخلی این کشور از عوارض گمرکی و مالیات تامین می شود.

 

کلیدواژه