ریزش برف سنگین و برفکوچ در کابل و پروان 15 کشته بر جای گذاشت
(last modified Sun, 05 Feb 2017 18:12:23 GMT )
دلو 17, 1395 22:42 Asia/Kabul

ریزش برف سنگین در کابل و برفکوچ در ولایت پروان، افزون بر خسارت های مالی ، جان پانزده تن را گرفت .

تالار عروسی آسمایی که در انتهای جاده ی آسمایی شهر کابل موقعیت دارد یکی از اماکنی است که به دلیل ریزش برف سنگین تخریب شده و در این رویداد یک دانش آموز جان باخته است .

تالار آسمایی یکی از مجلل ترین و بزرگترین  سالن‌های عروسی در شهرکابل به شمار می رود که از اعمار آن چند سالی بیشتر نگذشته است .

گفتنی است که در پانزده سال گذشته سالن‌های مجلل و زیادی در شهرکابل اعمار شده که  بیشتر شان به گونه غیر معیاری ساخته شده اند .

ریزش برف سنگین در کابل که باعث یخبندان جاده ها و مسدود شدن سرک های فرعی شده است ، پایتخت نشینان را بامشکلاتی هم چون عدم دسترسی به امکانات حمل و نقل روبرو کرده است چنان چه با وجود اعلام شدن روز یک شنبه هفدهم دلو به عنوان رخصتی رسمی ، اکثر ایستگاه های درون شهری در کابل مملو ازشهروندانی است که در هوای سرد و برفی منتظر رسیدن موتر هستند تا آنان را به مقصدشان برساند.

افزون براین ، ریزش برفکوچ در ولایت پروان جان چهارده عضو سه خانواده رادر ولسوالی سرخ پارسای این ولایت گرفت 

به گفته ی مقام های محلی در ولایت پروان ، این رویداد شب گذشته درمربوطات ولسوالی سرخ پارسا در ولایت پروان رخ داده که در آن چهارده تن ازاعضای سه خانواده جان باخته اند و سه منزل مسکونی تخریب شده است .

بر اساس گفته های محمد عاصم والی ولایت پروان تیم نجات که شامل ماموران امنیتی و تیم صحی می باشد برای رسیدگی به آسیب دیدگان این حادثه به محل فرستاده شده اند.

این در حالی است که از سه روز بدین سو ، ریزش برف سنگین و برفکوچ درولایت های مختلف افغانستان افزون بر مسدود کردن راه های مواصلاتی و برخی از شاهراهها مانند گذرگاه سالنگ ، دست کم جان 55 تن را گرفته و ده ها تن دیگر را زخمی کرده است .

براساس اظهارات مقام های محلی در ولایت های بدخشان ، بامیان ، غزنی ، غور، ننگرهار و فاریاب ، در جریان برف باری ها و سرمای شدید چند روز اخیرصدها راس مواشی تلف و ده ها منزل مسکونی تخریب شده اند .

جزئیات بیشتر این خبر را در گزارش همکارمان عالمی بشنوید: