دلو 19, 1395 17:05 Asia/Kabul

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت " محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت افغانستان و والی خراسان رضوی توافق کردند که عوارض حمل ونقل و هزینه های رودپاس را به صورت متقابل حذف یا کاهش دهند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی  گفت " افغانستان و ایران توافق کردند هزینه تمام شده محصولات صادراتی به افغانستان را کاهش دهند.

خانم میرشاهی در مصاحبه با رادیو دری با اشاره  به دیدار محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت افغانستان با والی خراسان رضوی افزود" دو طرف برای کاهش هزینه تمام شده محصولات صادراتی به افغانستان توافق کردند که عوارض حمل ونقل و هزینه های رودپاس را به صورت متقابل حذف یا کاهش دهند.

وی افزود " والی خراسان رضوی در دیدار با وزیر ترانسپورت افغانستان خواستار توجه به زیرساختهای حمل ونقل کالا شد و گفت باید برای تامین امنیت رانندگان ایرانی و افغان به منظور انتقال امن محصولات و همچنین ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی اقدام شود.

خانم میرشاهی تصریح نمود "وزیر ترانسپورت افغانستان هم وعده داد که در خصوص این مسایل توجه جدی نماید.

 سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی  گفت " والی خراسان رضوی در این دیدار ، خواستار توجه دوطرف به ظرفیت بازارچه های مرزی در توسعه مبادلات تجاری نیز شد و تاکید کرد باید برای تطبیق مفاد توافقنامه پنجمین کمیسیون حمل ونقلی دوکشور،تلاش مضاعف صورت گیرد.

  میرشاهی با ابراز خوش بینی از نتایج توافقات دو طرف اظهار داشت " اشتراکات فراوان فرهنگی و از سویی توافقنامهای ایران و افغانستان منجر به گسترش روابط در تمام عرصه ها خواهد شد.

وی تاکید کرد "ایران در کنار افزایش صادرات به افغانستان تصمیم دارد تا کالاهای مورد نیاز خود را نیز از افغانستان وارد نماید.

 

کلیدواژه