دلو 21, 1395 19:27 Asia/Kabul

به دنبال برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه ی فجر ،همایشی با عنوان همایش تحلیلی انقلاب اسلامی ، نوید رفع استضعاف و مسیری برای کسب اقتدار در شهر کابل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این همایش که به ابتکار مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان امروزپنج شنبه (۲۱ دلو) در کابل برگزار شده بود،صد ها تن از علما ، دانشجویان، چهره های ذ ی نفوذ و برخی از اعضای مجلس شورای ملی افغانستان حضورداشتند .

برخی از چهره های شناخته شده و علمایی که دراین همایش به ایراد سخنرانی پرداختند،انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه را الگویی جهت استکبار ستیزی و استقلال طلبی خواندند .

سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان درسخنانی نقش بی بدیل رهبری دینی در پیروزی انقلاب  اسلامی ایران را انکارناپذیر خوانده و تاکید کرد که در صورتی که بخواهیم در افغانستان انقلاب فکری ایجاد کنیم بایستی علمای این کشور پیشگام شوند .

هم چنین رییس مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان ضمن با اهمیت خواندن تمرکز بر رمز و رازها و روش های مبارزاتی انقلاب اسلامی در ایران تاکید کرد که می توان با الگو برداری از روش هایی که انقلاب  اسلامی را در ایران به ثمر نشاند ،در راستای خدمت به کشور خودمان تلاش کنیم .

وی حفظ وحدت و همدلی ملی را مهم ترین عامل پیشرفت ملت افغانستان خواند و برتقویت همگرایی میان ملت افغانستان تاکید کرد .

حسینی مسوول بخش زنان مرکز فرهنگی تبیان هم که در این همایش سخن می گفت خاطر نشان ساخت که انقلاب اسلامی ایران فرهنگ فاطمی را به حقیقتش نزدیک کرد و این در حالی است دیگر قدرت های جهانی با استفاده ازشعارهای پر لعاب و فربنده فیمینستی زنان را ابزار تجارتی خود شان ساخته اند .

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران زنان را به عنوان زن به زنان جهانی معرفی کرد نه چیزی که قدرتهای فیمینیستی شعار سر می دهند. 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز طی مراسمی در مقر این سفارت که با حضور سران دولتی و برخی از اعضای مجلسین افغانستان ، سران جهادی ،نمایندگان نهاد های بین المللی و سفارت خانه های مقیم در کابل برگزار شد، فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفت .

گفتنی است که سی و هشت سال پیش و در بیست و دوم دلو سال هزار و سیصد وپنجاه و هفت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدس السره الشریف  باشعار نه شرقی نه غربی؛ جمهوری اسلامی با سقوط نظام شاهی محمد رضا شاه پهلوی که از متحدان امریکا خوانده می شد، به پیروزی رسید.