دلو 24, 1395 12:08 Asia/Kabul
  • کرملین ادعای مقامات امریکائی مبنی بر حمایت از طالبان را ردکرد

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان ، ادعای امریکا مبنی بر حمایت روسیه از طالبان را رد کرد و گفت مقامات آمریکایی برای تضعیف موضع مسکو در افغانستان تلاش می‌کنند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم،  «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان  اعلام کرد که مقامات آمریکایی بدنبال  تضعیف روسیه در افغانستان هستند و با اظهارات خیالی و دروغین مسکو را به حمایت از طالبان محکوم می‌کنند.

کابلوف گفت که همه این تلاش‌ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در تامین امنیت وبرقراری  ثبات در افغانستان انجام گرفته، زیرا توضیح دیگری برای آن وجود ندارد.

پنجشنبه گذشته جنرال جان نیکلسون فرمانده نظامیان  آمریکایی در افغانستان ، روسیه و پاکستان را به مداخله در جنگ افغانستان و تلاش برای رسمیت بخشیدن به طالبان افغان متهم کرد.

این جنرال آمریکایی گفته بود که مداخله کشورهای خارجی به رهبری روسیه در امور افغانستان باعث پیچیدگی شرایط  و کار را برای دولت افغانستان سخت کرده است.

 این در حالیست که بسیاری از مقامات ،  نمایندگان مجالس و شخصیتهای سیاسی ومذهبی افغانستان ، امریکا را عاملی ناامنی وبی ثباتی کشورشان دانسته و براین باورند که تنها با خروج اشغالگران از افغانستان ،ارامش در این کشور  برقرار می شود .

کلیدواژه