کشف فابریکه تولید داروی تقلبی مواشی در ننگرهار
یک کارگاه تولید داروی تقلبی مواشی در ولایت ننگرهار کشف شد و داروهای تقلبی تولید شده فراوانی نیز از آن به دست آمد.
به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، داکتر ضمیرالدین بهسودی آمر مالداری ریاست اداره زراعت مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار گفت: با همکاری ارگانهای امنیتی و کشفی یک فابریکه تولید داروهای تقلبی مواشی در شهر جلال آباد کشف شد.
بهسودی افزود: مسئولان این فابریکه داروهای تولید شدهی تقلبی را با نصب چسبها و لیبلهای کمپنی/شرکتهای مشهور جهان در بازار به فروش می رساندند.
به گفتهی داکتر بهسودی از این فابریکه سه هزار و ۵۰۰ کارتن دارو تولید شده تقلبی نیز به دست آمده است.
همچنین سه تن به شمول مالک این کارخانه بازداشت شده و به جرم خویش اعتراف نموده اند.
مسئولان شرکتهای تولید داروهای مواشی که به گونه قانونی فعالیت میکنند میگویند، موجودیت داروی تقلبی در بازارها بر تولیدات آنان نیز تاثیرات منفی گذاشته و همچنان سکتور مالداری و مرغ پروری را متاثر مینماید.
بیشتر باشندگان ولایت ننگرهارمصروف کشاورزی، مالداری و پرورش مرغ و ماهی میباشند و تولید و فروش داروهای تقلبی در بازار آنان را نیز با خسارات مالی روبه رو میکند.