تبعید اعضای یک خانواده در ولسوالی رستاق ولایت تخار از سوی یک تفنگ دار محلی عضو خیزش مردمی
(last modified 1395-11-24T14:50:36+00:00 )
دلو 24, 1395 19:20 Asia/Kabul

یک خانواده در تخار ادعا می کند که از ۷ ماه بدین سو از سوی افراد مسلح غیر مسوول همراه با خانواده های شان در تبعید به سر می برند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اعضای این خانواده امروز در پیش روی ساختمان ولایت تخار  به رسم اعتراض تجمع کرده بودند و از حکومت خواهان مجازات این تفنگداران شدند.

شیرین گل یکی از اعتراض کننده ها می گوید:  شب هنگام قاری الیاس همراه با افراد مسلح اش بالای خانه اش حمله کردند، مرا لت و کوب کردند، بالای پسرم شلیک کردند به او سه مرمی اصابت کرد، همسرش هم زخمی شد و طفل نوزادش در گهواره کشته شد.

وی می گوید که افراد مسلح از نزد آنان یک اندازه زیورات و پول نقد نیز با خود برده اند.

سیدعبدالودوود یکی دیگر از اعتراض کننده ها می گوید که قاری الیاس بار ها به این خانواده حمله کرده، یک تن را کشته و شش تن را مجروح کرده و اموال ایشان را نیز به غارت برده است.

وی می گوید که از هفت ماه بدین سو از منطقه و خانه های شان تبعید هستند و بار ها از سوی این تفنگداران تهدید شده است،

وی می گوید:یک باند مافیایی محلی توسط شخص قاری الیاس جور شده در حوزه سادات که هر لحظه از  قتل گرفته تا قطاع الطریقی، دزدی ، دخول شدن به حریم شخصی هر جنایتی که بخواهند انجام میدهند.

آنان می گویند که اگر به این پرونده رسیدگی نشود، سلاح می خرند و انتقام شان را خواهند گرفت.

در همین حال قاری الیاس اتهامات وارده بر خودش را رد نموده می کند و میگوید که آنان دعوای حقوقی دارند.

قاری الیاس می گوید که او در شهر زندگی می کند و اعتراض کننده ها در قریه لنگر سادات هستند و این فضیه به او هیچ ربطی ندارد.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار میگوید حکومت محلی در جریان پرونده این خانواده هاست و پرونده آنان به دادستانی کل رفته است.

تیمور میگوید شماری از وکلای پارلمان از این گروه تفنگ دار در ولسوالی رستاق و دیگر ولسوالی های تخار حمایت می کنند.

به گفته وی افرادی وجود دارند که از جنایت کار ها حمایت می کنند، به نهاد های عدلی و قضایی هم خود را میرسانند و خودشان را سد راه تطبیق عدالت می کنند.

نسبت به این موضوع ما در گذشته ها صدا بلند کرده بودیم .در چندین ولسوالی چنین چیزی و جود دارد و چند وکیل صاحب های هستن که چنین کاری را  می کنند.

شکایت مردم از تفنگ داران غیری مسوول در ولسوالی رستاق موضوع تازه ای نیست، گروه های مختلف در ولسوالی رستاق زیر نام خیزش های مردمی مسلح شده اند که باعث آزار و اذیت مردم در آن ولسوالی گردیده اند.

جزئیات این موضوع در گزارش همکارمان برزگر از شهر طالقان موجود است.