تلاش ایران برای گسترش روابط با افغانستان
(last modified 1395-11-26T14:11:35+00:00 )
دلو 26, 1395 18:41 Asia/Kabul
  • تلاش ایران برای گسترش روابط با افغانستان

سرکنسول ایران در هرات افغانستان گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه به عنوان اولویت مهم در سیاست خارجی ایران، درچارچوب تامین منافع ملی طرفین و استقرار ثبات در منطقه است.

"محمود افخمی" سرکنسول ایران در هرات افغانستان در گفت وگو با ایرنا؛ تاکید کرد: ایران معتقد است تعامل با جهان و گسترش روابط همه جانبه بر اساس احترام متقابل، تنها راه برقراری صلح و آرامش در دنیای پرتنش کنونی است.

سرکنسول ایران درهرات افزود: راهبرد ایران در عرصه روابط با کشورهای منطقه به ویژه کشور دوست افغانستان، همواره بر حُسن‌همجواری، همکاری درهمه عرصه‌ها به ویژه مبارزه با تروریسم و کمک به توسعه افغانستان خواهد بود.

افخمی تصریح کرد: ایران در 38 سال گذشته همواره قربانی تروریسم بوده و بهتر ازهر کشور دیگری شرایط افغانسان را درک می‌کند و می‌تواند بهترین حامی دولت و ملت افغانستان باشد.

سرکنسول ایران در هرات، شروع ریل‌گذاری قطعه سوم خط آهن خواف– هرات، تقویت شبکه برق رسانی به هرات، اعطای بورسیه در مقاطق کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان، اهدای کتب و وسائل کمک آموزشی به دانشگاه‌ها و مدارس استان هرات را از جمله اقدامات ایران در حوزه غرب افغانستان عنوان کرد. 

 

کلیدواژه