اسد 18, 1395 08:50 Asia/Kabul
  •  بندر چابهار، یکی از بهترین نقاط دنیا برای سرمایه گذاران افغان

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی افغانستان،گفت : بندر چابهار با موقعیت راهبردی بسیار خوب، یکی از بهترین نقاط دنیا برای تجارت، ترانزیت و فعالیت سرمایه گذاران افغان است.

رئیس کل گمرک افغانستان گفت: بندر چابهار (جنوب شرق ایران) یکی از بهترین نقاط دنیا برای فعالیت های تجارتی و ترانزیتی است.

به گزارش ایرنا، "احمد رشاد پوپل" رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی افغانستان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در جمع مدیران و مسئولان محلی این شهرستان، خاطر نشان کرد: بندر چابهار با موقعیت راهبردی بسیار خوب، یکی از بهترین نقاط دنیا برای تجارت، ترانزیت و فعالیت سرمایه گذاران افغان است.

احمد رشاد پوپل، تاکید کرد: سفر مقامات افغانستان به ایران به ویژه ولایت سیستان وبلوچستان(جنوب شرق ایران) تسهیل کننده ی سرمایه گذاری و توسعه روابط 2 کشور است و نقش مهمی در هموار کردن مسیر فعالیت تجار دارد.

رئیس کل گمرک افغانستان تصریح کرد: بررسی فرصت های سرمایه گذاری در بندر و منطقه آزاد چابهار، پیگیری یادداشت تفاهم نامه بین ایران و افغانستان و فعال سازی بازارچه های مرزی از اهداف سفرش به ایران است.

احمد رشاد پوپل، گفت: میزان صادرات سالانه افغانستان به ایران به ویژه ولایت سیستان وبلوچستان 36 میلیون دلار و حجم واردات افغانستان از ایران یک میلیارد و 500 میلیون دلار در سال است.

رشاد پوپل تصریح کرد: توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به نفع هر دو کشور و زمینه ساز توسعه و پیشرفت آنها به ویژه در ولایت های همجوار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب دروازه اتصال افغانستان و کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند است.

بهروز آقایی گفت: کشورهای همسایه از جمله افغانستان باید فرصت را مغتنم شمرده و از موقعیت بندر چابهار نهایت استفاده را ببرند.

کلیدواژه