ایران آماده کمک به روند صلح در افغانستان
(last modified Thu, 16 Feb 2017 11:50:35 GMT )
دلو 28, 1395 16:20 Asia/Kabul
  • ایران آماده کمک به روند صلح در افغانستان

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران، مشارکت کشورهای منطقه را برای کمک به برقراری صلح پایدار در افغانستان خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ نشست مشورتی شش جانبه روسیه، ایران، افغانستان، پاکستان، هند و چین درباره وضعیت افغانستان و روند صلح در این کشور با حضور هیات ایرانی به ریاست "ابراهیم رحیم‌پور" معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران در مسکو برگزار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران در این نشست، بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه در مشورت‌های منطقه‌ای  تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به روند صلح در افغانستان است.

شرکت کنندگان در نشست شش جانبه مسکو رویکردهای منطقه‌ای، وضعیت امنیتی افغانستان، فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه و اقدامات مناسب برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان را بررسی کردند.

در نشست مسکو توافق شد، تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و همچنین مشورت‌ها برای صلح پایدار در افغانستان و بازگشت گروه‌های مخالف مسلح افغانستان به زندگی مسالمت آمیز افزایش یابد.

نشست شش جانبه مسکو که با انتشار بیانیه‌ای پایان یافت، شرکت کنندگان توافق کردند دور بعدی مشورت‌ها با مشارکت دیگر کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی برگزار شود.

 

کلیدواژه