حوت 01, 1395 13:25 Asia/Kabul
  • استقبال افغانستان از ممنوعیت سفر طالبان به امارات

 دولت افغانستان از اقدام  امارات در اجازه ندادن به  هیات طالبان برای شرکت در مراسم ترحیم سفیر این کشور که در اثر  عملیات تروریستی در قندهار کشته شد ، استقبال کرد.

به گزارش ایرنا ، سخنگوی رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان امروز یکشنبه  گفت کابل  از قطع روابط امارات با طالبان استقبال می کند و این اقدام  نشان می دهد که این گروه  منزوی شده اند .
امید میثم "خواستار روابط  کشورهای منطقه و جهان با افغانستان شد و افزود هرگونه رابطه با تروریست ها، منطقه و جهان را با تهدید مواجه خواهد کرد.
سفیر امارات در افغانستان ماه گذشته در  حمله انفجاری در مهمانخانه استاندار قندهار که منجر به کشته شدن پنج دیپلمات اماراتی شد ،‌مجروح شده بود و هفته گذشته در اثر  شدت جراحات درگذشت.
هیأت طالبان که می خواست در مراسم ترحیم وی شرکت و دخالت  خود در این عملیات تروریستی  رد کند، از سوی دولت امارات اجازه نیافت در این مراسم شرکت کند.
کارشناسان افغان بر این باورند که سیاست امارات در برابر گروه طالبان در حال تغییر است.
رئیس جمهور افغانستان نیز روز گذشته در نشست امنیتی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درمونیخ  آلمان نیز گفت که اگر گروه طالبان به روند صلح نمی پیوندند دفتر آنان در «قطر» باید تعطیل  شود.

کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت دهها تن از مقامات عالی رتبه کشورها و سازمان های بین المللی از روز جمعه آغاز شده است و تا امروز  ادامه خواهد داشت.

 

کلیدواژه