حوت 02, 1395 08:55 Asia/Kabul
  •  استقبال افغانستان از گسترش روابط اقتصادی با ایران

سفیر کابل در تهران با بیان این که درهای تجارت افغانستان به روی فعالان اقتصادی ایران باز است، گفت: دولت و ملت افغانستان با آغوش باز از فعالان اقتصادی ایران استقبال می‌کنند.

«نصیر احمدنور» سفیر افغانستان در ایران عصر یکشنبه در بازدید از یک کارخانه محصولات لبنی و گلخانه تولید گل و گیاه در شهرستان ورامین ( جنوب شرق تهران ) اظهار کرد: ملت ایران و افغانستان به دلیل همزبانی و اشتراک‌های فراوان از دیرباز با یکدیگر تعامل سازنده‌ای داشته‌اند و این امر می‌تواند به گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور کمک کند.

احمدنور افرود: در حال حاضر علاوه بر حضور بسیاری از شرکت‌های تجاری ایرانی در افغانستان، سالانه بیش از دو میلیارد و 800 میلیون دلار کالاهای ایرانی به افغانستان صادر می‌شود که این امر نشان از عمق گسترش روابط اقتصادی دو کشور دارد.

سفیر افغانستان در ایران تصریح کرد: ایران از قابلیت‌های ویژه‌ای در تولید محصولات مختلف به ویژه محصولات کشاورزی برخوردار است که این نوع کالاها می‌تواند در تعامل سازنده به افغانستان صادر شود.

ایران و افغانستان به سبب برخورداری از مرز، زبان و مذهب مشترک، در مسیر گسترش همکاری‌ها گام برمی‌دارند و این اشتراک‌ها بیش از پیش دو طرف را به شریکی قابل اعتماد تبدیل کرده است 

 

کلیدواژه