حوت 02, 1395 17:46 Asia/Kabul

عبدالقادر کامل تحلیلگر سیاسی می گوید : پاکستان در واقع با انفجار قندهار و کشتن دیپلماتهای امارات هشدار داد که کشورهای عربی در افغانستان سرمایه گذاری نکنند .

عبدالقادر کامل تحلیلگر سیاسی می گوید : در انفجار قندهار و کشته شدن دیپلماتهای امارات متحده عربی ، آی اس آی پاکستان دست داشت تا از حضور کشورهای عربی در افغانستان جلوگیری نماید.

عبدالقادر کامل در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد "پس از مرگ ملاعمر و تبدیل شدن طالبان به گروههای مختلف به نظر می رسد که دیگر امارات متحده عربی روی طالبان سرمایه گذاری نمی کند و تلاش دارد تا از راههای در افغانستان حضور و نفوذ پیدا نماید.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های اخیر قطر در فراه و همچنین امارات در قندهار تصریح نمود" پاکستان در واقع با انفجار قندهار و کشتن دیپلماتهای امارات هشدار داد که کشورهای عربی نمی توانند در افغانستان مصونیت داشته باشند.

عبدالقادر کامل افزود "پاکستان مخالف توسعه و پیشرفت افغانستان است زیرا یک افغانستان ضعیف و وابسته می تواند به عمق استراتژیک پاکستان تبدیل شود

وی تصریح نمود "طالبان به حیث یک سلاح استراتژیک در اختیار پاکستان بود و اکنون از دایره نفوذ پاکستان جدا شده  و به کشورهای دیگر از جمله روسیه وابسته شده است.

 

کلیدواژه