بازداشت هفت افسر پولیس در افغانستان به اتهام فروش سلاح به طالبان
(last modified 1395-12-03T06:36:18+00:00 )
حوت 03, 1395 11:06 Asia/Kabul
  • بازداشت هفت افسر پولیس در افغانستان به اتهام فروش سلاح به طالبان

هفت افسر پولیس به اتهام فروش سلاح به طالبان در افغانستان بازداشت شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه طلوع نیوز، ریاست امنیت ملی ولایت بادغیس اعلام کرد که این ریاست دست کم هفت تن از افسران پولیس ملی را به اتهام فروش گلوله های نیروهای امنیتی به طالبان دستگیر کرده است.

از سوی هم مقام های محلی بادغیس گفتند این گروه که ازسوی آمربخش تخنیک فرماندهی پولیس بادغیس رهبری میشد، ازدوسال به این سوده ها هزارگلوله وجنگ افزار پولیس را به طالبان فروخته اند.

 والی بادغیس گفت که این مردان هنگام فروش هفت هزارگلوله به هراس افگنان ازسوی ریاست امنیت ملی این ولایت بازداشت شده اند .

گفته میشود که رهبری این گروه جنگ افزارفروش را درفرماندهی پولیس بادغیس آمرتخنیک این فرماندهی بدوش داشته است وشش همکاردیگرش ازهمین بخش گلوله ها را ازذخیره گان فرماندهی پولیس بیرون می کشیدند ودرهماهنگی به مردی که رابطه میان آنان وطالبان را فراهم می کرد دراختیارهراس افگنان می گذاشتند وپول شان را بدست می آوردند. 

 محمد انوراسحاق زی والی بادغیس در این باره گفته است:" کسانی که دستگیر شده اند همه شان بریدمن و صاحب منصب استند.

جرم کسانی که در فروش مرمی دست دارند، قابل بخشش نیست.

 این مقام ها می گویند که گروه بازداشت شده پولیس بادغیس با شبکه های دیگری که دردیگرولایت های کشورجنگ افزارها وگلوله های نیروهای امنیتی را به طالبان به فروش می رسانند رابطه دارند واحتمال می رود که این برنامه دردیگرولایت کشورنیزازسوی برخی حلقه ها درنهاد های امنیتی ادامه دارد . 

پیش ازاین برخی ازمقام های ارتش ایالات متحده امریکا ازحضور نزدیک به سی هزارسرباز خیالی درارتش افغانستان خبر داده اند وهشدارداده اند که حقوق وامتیازات این نیروهای خیالی قطع خواهند شد.