حوت 06, 1395 14:58 Asia/Kabul
  • جاوید فیصل: مرزهای پاکستان تنها مسیر تجارت افغانستان نیست

معاون سخنگوی ریاست شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر اینکه گذرگاهای مرزی پاکستان ، تنها راه تجاری با افغانستان نیست گفت: هم مرز بودن افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی و بندر چابهار ایران می تواند ، تمامی مشکلات واردات و صادرات افغانستان را حل کند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، " جاوید فیصل " معاون سخنگوی رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان دیروز پنج شنبه در نشست خبری با بیان اینکه گذرگاه مرزی تورخم تنها راه تجاری افغانستان نیست گفت ، پاکستان بیش از افغانها از مسدود شدن گذرگاههای مرزی "اسپین بولدک " و " تورخم"، ضرر می کند.

جاوید فیصل افزود: پاکستان با بستن گذرگاههای مرزی نمی تواند کالاهای خود را به افغانستان صادر کند.

معاون سخنگوی ریاست شورای اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد وجود تنش بین افغانستان و پاکستان به صلاح هیچ کدام نیست و هرچه زودتر باید این مشکل حل شود.
 
"جاوید فیصل "همچنین ادعای پاکستان در مورد آموزش تروریسم در افغانستان را رد کرد و افزود ،افغانستان خود قربانی تروریسم در جهان است.

سخنگوی ریاست شورای اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد ، تا زمانی که کشورهای خارجی دست ازحمایت تروریست ها برندارند، صلح درافغانستان بر قرار نمی شود .

پاکستان از چند روز پیش تا کنون گذرگاه مرزی تورخم را یک جانبه به روی مسافران بسته است .

با وجود احضار سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه افغانستان در ارتباط با حملات راکتی پاکستان و مسدود شدن گذرگاه مرزی تورخم، تاکنون اسلام آباد به هیچکدام از  درخواست های دولت افغانستان پاسخ مثبت نداده‌ است. 

گذرگاه تورخم یکی از مهمترین مسیرهای  تجاری در شرق افغانستان محسوب می شود .