درگیری نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در ولایت فراه و افزایش نگرانی های مردم
(last modified 1395-12-07T06:52:15+00:00 )
حوت 07, 1395 11:22 Asia/Kabul

پس از چند هفته آرامش نسبی در ولایت فراه در غرب افغانستان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت بار دیگر ساکنین این منطقه را نگران ساخت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «اقبال باهر» سخنگوی فرماندهی پولیس فراه گفت، جمعی از نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان در یک حمله‌ سازماندهی شده قصد داشتند سنگرهای سربازان پولیس را در منطقه‌ی «گنج‌آباد» ولسوالی «پشت‌رود» این ولایت به تصرفشان درآورند.

باهر با بیان اینکه نیروهای امنیتی در برابر این هجوم افراد مسلح مخالف دولت مقاومت کرده و در تیراندازی‌های متقابل پولیس دستکم، 3 عضو گروه طالبان کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند، افزود، در جریان این درگیری به نیروهای پولیس آسیبی وارد نشده است.
سخنگوی پولیس فراه تصریح کرد، طالبان پس از دادن تلفات، محل رویداد را ترک کرد.
باهر با تاکید بر اینکه اکنون منطقه در کنترل کامل نیروهای امنیتی است، گفت، مخالفان مسلح دولت توان رویارویی با نیروهای مسلح افغانستان را ندارند و در هر عملیاتی که بر علیه دولت و مردم این کشور انجام داده‌اند شکست سنگینی خورده و از محل متواری می‌شوند.

وی به توانمندی نیروهای مشترک امنیتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت، سربازان، پولیس، ارتش و امنیت ملی آموزش‌ها و تاکتیک‌های رزمی و نظامی را بخوبی فراگرفتند و دیگر به مخالفان تفنگدار دولت اجازه نخواهند داد تا امنیت و آسایش مردم ولایت فراه را برهم بزنند.

سخنگوی پولیس فراه هم چنان به مین‌گذاری‌های گروه طالبان در مسیرهای پر رفت‌ وآمد، جاده‌ها و مناطق مسکونی نیز اشاره کرد و گفت، طالبان که در میادین جنگی شکست می‌خورند اقدام به مین‌گذاری می‌کنند که در بسیاری از این موارد عمدتا" افراد غیرنظامی قربانی می‌شوند.

وی در ادامه به انفجاری که ولسوالی «خاک‌ سفید» ولایت فراه که روز گذشته روی داده بود اشاره کرد وافزود، در این انفجار 4 عضو یک خانواده زخمی شدند.

این مقام نظامی فراه ،یکی دیگراز اقدامات نیروهای مخالف دولت برای برهم زدن امنیت را ترورهایی دانست که در ماه‌های اخیر موجی از نگرانی‌ها را در بین مردم به وجود آورده‌ است.

باهر تصریح کرد، افراد مسلح ناشناس که عمدتا" از سوی مخالفان دولت حمایت می‌شوند، نیروهای امنیتی را در گوشه و کنار این ولایت ترور می‌کنند.

سخنگوی پولیس فراه گفت، در هفته‌ گذشته و در تازه‌ترین مورد،  یک سرباز پولیس در یکی از نواحی شهری توسط این افراد و به ضرب گلوله از پای درآمد.

ولسوالی‌های «گلستان»، «پشت‌رود» و «خاک‌سفید» از جمله مناطقی در ولایت فراه محسوب می‌شود که طالبان مسلح درآن حضور دارند وهر ازگاهی صحنه نبرد مخالفان مسلح دولت و نیروهای امنیتی است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.