واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به حملات انفجاری امروز در کابل
(last modified 1395-12-11T14:32:54+00:00 )
حوت 11, 1395 19:02 Asia/Kabul

به دنبال دو انفجار مهیب در شهر کابل ارگ ریاست جمهوری افغانستان ، این انفجارها را به شدت محکوم کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رئیس جمهوری افغانستان  گفت،تروریستان بار دیگر تلاش کردند که فضای رعب و ترس را در شهر کابل ایجاد نمایند. آنان پس از مرگ ملا سلام یکی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی در ولایت قندوز و همچنان شکست های پی در پی شان در جبهات نبرد، با راه اندازی حملات تروریستی در مناطق مزدحم در تلاش روحیه بخشیدن به افراد خود هستند.

وی افزود، مردم افغانستان در نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی ودفاعی کشور نشان دادند که یک صدا در حمایت از قوای مسلح کشور شان قرار دارند. محمد اشرف غنی تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نسبت به هر زمان دیگر در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارند و در راستای تحقق پلان های حکومت وحدت ملی، دشمن زبون را در هر گوشه و کنار کشور سرکوب خواهند کرد.

لازم به ذکر است که در دو انفجار جداگانه که  در حوزه ششم امنیتی پولیس و آمریت ۱۹ امنیت ملی در حوزه ی دوازدهم  شهر کابل  رخ داد پنج تن کشته و سی و پنج تن دیگر زخمی شدند .

انفجار اول پس از آن رخ داد که یک حمله کننده مواد منفجره ی همراهش را در مقابل دروازه ی ورودی حوزه ی ششم امنیتی پولیس شهر کابل منفجر کرد و پس از آن یک گروه چند نفری از طالبان مسلح به تیر اندازی پرداختند تا وارد محوطه ی این حوزه ی پولیس در غرب کابل شوند اما وزارت داخله ی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از یک درگیری تمامی مهاجمان را از پای در آوردند .

در همین حال و تنها ساعاتی پس از این انفجارحوزه ی دوازهم در شرق شهر کابل هدف یک حمله ی انفجاری دیگر قرار گرفت چنانچه در این حمله که توسط گروه دو نفری از اعظای طالبان  بر یکی از دفاتر ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان راه اندازی شده بود تنها سه تن زخمی شدند و نیروهای امنیتی پس از آن که مهاجم اول واسکت انفجاری اش را در نزدیکی آمریت نوزده ریاست عمومی امنیت ملی منفجر کرد ، مهاجم دوم را هدف قرار داده و او را از پای در آوردند .

 طالبان مسلح مسئولیت هر دو انفجار را در شهر کابل  به  عهده گرفت  و مدعی شد که در این حملات تلفاتی به نیروهای پولیس وارد شده است ، ادعایی که از سوی وزارت داخله ی افغانستان به شدت تکذیب شد .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی از کابل موجود است.

 

 

کلیدواژه