حوت 12, 1395 10:14 Asia/Kabul
  • درخواست افغانستان از پاکستان برای توقف برخورد غیرانسانی با پناهجویان افغان 

وزارت امور مهاجران افغانستان از پاکستان خواست بر اساس احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی ، برخورد ضد انسانی با پناهجویان افغان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از بازداشت گسترده پناهجویان افغان در پاکستان، معاون سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان از اسلام اباد خواست تا به تعهداتش در نشست 3 جانبه پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل عمل کرده  و هر چه سریعتر استفاده ابزاری از پناهجویان افغان را متوقف کند .
 «خیرالله ازاد» افزود، دولت پاکستان بیش از 120 پناهجوی افغان را در شهر «راولپندی» ایالت پنجاب بازداشت کرده است که تنها تعداد محدودی از آنها آزاد شده‌اند.
پیش از این اما فرمانده پلیس  شهر کراچی از آغاز عملیات گسترده‌ پلیس برای بازداشت پناهجویان افغان در این ایالت خبر داده بود.
 رئیس کمیسیون پناهجویان در پارلمان افغانستان نیز با انتقاد شدید از برخورد نیروهای امنیتی پاکستان با پناهجویان افغان گفت در صورت تداوم آزار و اذیت پناهجویان افغان، از پاکستان به سازمان ملل و جامعه جهانی شکایت خواهد کرد.
«محمد نذیراحمدزی» افزود، برخوردی که با پناهجویان افغان در پاکستان می شود برخلاف  تمام موازین بین‌المللی و غیر قانونی است.

درحال حاضر نزدیک به سه میلیون مهاجر افغان درمناطق مختلف پاکستان زندگی می‌کنند که پنجاه درصد آنها فاقد مدارک قانونی اقامت هستند.

 

کلیدواژه