حوت 12, 1395 12:24 Asia/Kabul

در نتیجه‌ی نبرد میان نیروهای مخالفان مسلح دولت و سربازان پلیس در ولایت فراه در غرب افغانستان، 13 طالب مسلح کشته و 9 عضو دیگر این گروه زخمی شدند.

«اقبال باهر»، سخنگوی فرماندهی پلیس فراه به خبرنگار رادیودری گفت: این حمله‌ی طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در منطقه «کنسک» در مسیر شاهراه فراه‌رود، که با هدف تصرف این مرکز نظامی انجام شده بود با شکست روبرو شد و نیروهای مخالف دولت مجبور به عقب نشینی شدند.
باهر با بیان اینکه هم اکنون نیز عملیات نظامی نیروهای مشترک امنیتی به دلیل پاکسازی منطقه از حضور طالبان ادامه دارد، گفت: در این عملیات تلاش خواهد شد تا محل تجمع طالبان و مراکزی که احتمال حضور آنان وجود دارد را مورد حمله قرار گیرد.

سخنگوی قوماندان امنیه‌ی فراه با اشاره بر این که در یک هفته‌ی گذشته تحرکات ضد دولتی طالبان در اطراف فراه افزایش یافته افزود: نیروهای دفاعی و امنیتی این ولایت به آنان اجازه‌ی برهم زدن امنیت و آرامش مردم را نخواهند داد.

وی تصریح کرد: نیروهای پلیس در منطقه "زیارت پیر" واقع در ولسوالی بالابلوک این ولایت نیز در یک کمین، یک طالب مسلح را از پای درآورده و دو تن دیگر را مجروح کردند.
در همین حال «فرید بختور» عضو شورای ولایتی فراه اوضاع در ولسوالی بالابلوک و برخی نقاط دیگر این ولایت را وخیم دانست و گفت: در روزهای اخیر در این ولسوالی جنگ شدت یافته و ساکنین آن از ناامنی‌ها ابراز نگرانی و وحشت می‌کنند.
این عضو شورای ولایتی فراه اظهار داشت: در حال حاضر جنگ درچندین نقطه از ولسوالی بالابلوک و پشت‌رود این ولایت جریان دارد که هر از گاهی تلفات و خسارت‌هایی را برجای می‌گذارد.
بختور با اشاره بر اینکه این نگرانی  وجود دارد که با گرم شدن هوا، دامنه‌ی جنگ و درگیری‌های مسلحانه  درفراه وسعت بیشتری پیدا کند، افزود: در هر صورتی که در موسم گرم سال حملات طالبان افزایش یابد، نیروهای امنیتی این ولایت توان آن را ندارند تا از تمامی جغرافیای فراه دفاع کنند.
اما ناصر مهری، سخنگوی والی فراه وجود جنگ در بخش‌هایی از این ولایت را رد کرد.
مهری گفت: کمبود نیروی امنیتی در این ولایت جدی است و اداره محلی این ولایت در تلاش است تا جوانان فراه را به صفوف نیروهای امنیتی جذب کند.
سخنگوی والی فراه خاطرنشان کرد: در صورت جذب پلیس محلی، سلاح برای این نیروها توزیع خواهد شد و امنیت در این ولایت بهبود خواهد یافت.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

 

کلیدواژه