۹ غیرنظامی در درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی در فراه کشته شدند
(last modified 1395-12-14T06:54:24+00:00 )
حوت 14, 1395 11:24 Asia/Kabul
  • ۹ غیرنظامی در درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی در فراه کشته شدند

در جریان درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه، ۹ غیرنظامی کشته و ۲۲ فرد ملکی دیگر زخمی شده اند.

به گزارش رادیو دری به نقل از جمهور، در جریان درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه، ۹ غیرنظامی کشته و ۲۲ فرد ملکی دیگر زخمی شده اند.

 گلبهار مجاهد، آمر امنیت ولایت فراه با تایید این خبر گفت که بعد از ظهر روز جمعه (۱۳ حوت) نیروهای امنیتی عملیات گسترده ای را برای پاکسازی منطقه تودنک ولسوالی بالابلوک از وجود طالبان راه اندازی کردند.

آقای مجاهد بیان داشت که در جریان درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان، طالبان متحمل تلفات سنگینی شده و مجبور شدند برخی از مواضع خود را ترک و عقب نشینی کنند.

وی آمار دقیقی از تلفات طالبان و نیروهای امنیتی در جریان این درگیری ارایه نکرد اما تاکید کرد که در جریان این درگیری ۷ کودګ یک مرد و یک خانم نیز کشته شده است.

آمر امنیت ولایت فراه خاطر نشان ساخت که تاهنوز مشخص نشده که این غیرنظامیان در جریان شلیک طالبان کشته شده اند یا نیروهای امنیتی اما حکیم روسلی مسوول شفاخانه ولایتی فراه گفته است که از حادثه روز گذشته ۹ کشته و ۲۲ زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده که همه آنان غیرنظامیان می باشند.

در همین حال ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفته است که این غیرنظامیان در نتیجه حمله هوایی نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند.