حوت 14, 1395 18:42 Asia/Kabul

درحالی که نگرانی ها از شدت گرفتن ناامنی ها دربهار سال آینده خورشیدی درافغانستان افزایش یافته است فرماندهی نیروهای پلیس نظم وعامه درشمال افغانستان به مردم اطمینان می دهد که با تمام گروههای دهشت افگن برخورد قاطع صورت خواهدگرفت ومخالفان مسلح دولت به شدت سرکوب خواهند شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، درحالیکه از چندی بدین سوشایعاتی مبنی بر افزایش نا امنی ها دربهار سال آینده خورشیدی درافغانستان ازجمله در برخی ولایات شمال وشمال شرقی این کشو ر وجود دارد اما نیروهای امنیتی ومسلح افغان همواره تاکید کرده اند که هیچگاه به دشمنان این کشور اجازه فعالیتهای را نخواهند داد که به افزایش ناامنی ها منجر گردد .

درهمین حال فرماندهی نیروهای پلیس نظم وعامه مستقر در شمال افغانستان که مقر آن درشهر مزارشریف می باشد به مردم اطمینان میدهد که با گروههای دهشت افگن بشدد برخورد وآنان را سرکوب خواهند کرد .

جنرال حسیب الله قریشی فرمانده لوای ششم امن ونظم عامه درجمع خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی افغان ازامکانات خوبی برخورداراند وقادر اند به هرگونه تحرکاتی که از سوی مخالفان مسلح صورت گیرد پاسخ قاطع دهند .

فرمانده لوای ششم درولایت بلخ براین باوراست که حمایت های قاطعانه مردم از سربازان ونیروهای امنیتی کشورشان همواره باعث تقویت روحیه این نیروها وسبب پیروزیهای متعدد آنان در برابر دسیسه گران وتروریستان خارجی وداخلی شده است .

این درحالیست که برخلاف سالهای گذشته که درفصل سرما ازشدت درگیری ها وفعالیت های تخریبکارانه وحملات مخالفان مسلح دولت برعلیه نظامیان افغان وتاسیسات دولتی کاسته می شد درسال جاری مخالفان مسلح دولت افغانستان درولایات مختلف فعالیتهای نظامی وحملات تروریستی وانفجاری شان را کماکان حفظ کردند ومشکلات زیادی را برای دولت این کشور بوجود آوردند ؛ یکی از مناطقی که درشمال افغانستان به عنوان مرکز فعالیت گروههای دهشت افگن محسوب می شود مناطقی در ولایت سرپل ازجمله ولسوالی کوهستانات این ولایت می باشد که نگرانی های مقامات این ولایت را نیز برانگیخته است واز دولت افغانستان خواستار اقدامات جدی علیه مواضع گروه طالبان وافراد وابسته به گروه داعش دراین ولایت شده اند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.

 

کلیدواژه