ابراهیمی: دولت انتخابات پارلمانی افغانستانی را عادلانه برگزار کند
(last modified Mon, 06 Mar 2017 09:15:10 GMT )
حوت 16, 1395 13:45 Asia/Kabul
  • ابراهیمی: دولت انتخابات پارلمانی افغانستانی را عادلانه برگزار کند

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست افتتاحیه شورای ملی از رئیس جمهور این کشور خواست که انتخابات پارلمانی و شورای‌های شهرستان‌ها را به صورت عادلانه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالرووف ابراهیمی» رییس مجلس نمایندگان افغانستان  در آغاز کار فعالیت شورای ملی افغانستان که با حضور «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان برگزار شد، گفت: تعویق انتخابات اعتماد مردم را نسبت به دولت خدشه‌دار می‌کند.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان  گفت: به نمایندگی شورای ملی، می‌خواهیم دولت انتخابات پارلمانی را طوری برگزار کند که سراسری، عادلانه و مورد اعتماد ملت باشد.

وی از رییس جمهور افغانستان خواست که خطوط اساسی سیاست خارجی دولت را برای تصویب به شورای ملی بفرستد.

ابراهیمی گفت: افغانستان قربانی جنگ و رقابت‌های کشوهای مختلف است، به خاطر حفظ روابط دیپلماتیک با کشورهای خارجی دولت باید خطوط اساسی سیاست خارجی کشور را جهت تایید به شورای ملی ارسال نماید.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان گفت:  امیدوارم سال جاری شروع سالی باشد که شورای ملی بتواند وظایف اصلی خود را به وجه احسن انجام دهد اما این مساله مستلزم دولت منسجم است و با ادامه کار سرپرستان در وزارت خانه‌ها مقدور نیست.

وی افزود: کار توسط سرپرستان، سطح مسئولیت پذیری را کاهش داده و به روند کارها صدمه می‌زند.

رییس جمهور افغانستان نیز در این مراسم بدون اشاره به درخواست رییس مجلس این کشور در مورد پایان دادن به سرپرستی در وزارت خانه‌ها گفت که مشورت با نمایندگان شورای ملی جزو برنامه هایش است و از 2 سال گذشته تا هنوز 32 بار از نزدیک با اعضای شورای ملی روی موارد مختلف گفتگو کرده است.

هفت وزیر کابینه افغانستان پنج ماه پیش توسط مجلس نمایندگان رد صلاحیت شدند، اما رییس جمهور افغانستان این تصمیم مجلس را نپذیرفت و از دادگاه عالی خواستار تفسیر صلاحیت مجلس شد و اعلام کرد که وزرای رد صلاحیت شده تا زمان اعلام موقف دادگاه به کار شان ادامه می‌دهند.

کلیدواژه