گزارش ؛ انفجار سهمگین در کابل
(last modified Wed, 08 Mar 2017 05:32:43 GMT )
حوت 18, 1395 10:02 Asia/Kabul

حمله ی گروهی تروریستان مسلح به شفاخانه ی نظامی سردار محمد داوود خان درشهر کابل ، بار دیگر روزی خونبار را برای پایتخت افغانستان رقم زد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این حمله که حوالی ساعت نه و پانزده ی دقیقه ی صبح به وقت کابل و با انفجاری مهیب شروع شد در منطقه ی دیپلومات نشین وزیر اکبر خان در شهرکابل رخ داد و پس از اولین انفجار چهار تروریست وارد شفاخانه شده و به تیر اندازی به افراد داخل شفاخانه پرداختند .

ساعاتی پس از این رویداد ، محمد اسماعیل کاووسی سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان از کشته شدن دو تن و زخمی شدن دوازده تن در این رویداد خبر داد.

اما برخی منبع امنیتی میگویند در نتیجه این حمله 15 نفر کشته و حداقل 60 نفر زخمی شده اند.

اما جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که در این حمله سی تن کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخم برداشته اند .

با آن که معمولا طالبان مسلح مسئولیت چنین حملاتی را به دوش می گیرند اما در این مورد ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان  دست داشتن افراد این گروه در راه اندازی این حمله را رد کرد اما گروه تروریستی داعش با نشر خبری در وب سایتش مدعی شد که حمله به شفاخانه ی نظامی سردار محمد داوود خان کار افراد این گروه تکفیری بوده است .

هم چنین در واکنش به این حمله ی خونبار ، محمد اشرف غنی رییس جمهورافغانستان این حمله را محکوم کرد و گفت که حمله به شفاخانه حمله به مردم افغانستان است .

امر الله صالح رییس پیشین امنیت ملی افغانستان هم در نامه ای سرگشاده به سران دولت وحدت ملی انان را به کم کاری و بی مبالاتی درقبال تامین امنیت متهم نمود و حمله به شفاخانه ی نظامی سردار محمد داوود خان را باعث شرمساری مدیران ارشد امنیتی دولت افغانستان عنوان داد .

گفتنی است که در این اواخر رویدادهای تروریستی گوناگون در شهر کابل رخ داده است  چنان چه در هفته ی گذشته  طالبان مسلح با راه اندازی دو حمله ی جداگانه در پایتخت جان 15 نفر را گرفتند و دست کم 45 تن دیگر را زخمی کردند .

 

کلیدواژه