رئیس جمهوری افغانستان حمله خونین امروز در کابل را به شدت محکوم کرد
(last modified 1395-12-18T15:11:39+00:00 )
حوت 18, 1395 19:41 Asia/Kabul

حمله ی خونبار گروه تروریستی تکفیری داعش به شفاخانه ی نظامی سردار محمدداوود خان در شهر کابل با واکنش های تند داخلی و بین المللی مواجه شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در سخنانی ضمن محکوم نمودن ، حمله به شفاخانه ی سردار محمد داوود خان را حمله بر تمام مردم افغانستان خواند و تروریستان را به نابودی تهدید کرد .

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیزاین حمله را محکوم کرد .

وی که در خیمه ی لویه جرگه و در مراسم گرامی داشت از سومین سالروز رحلت مارشال محمد قسیم فهیم صحبت می کرد خاطر نشان ساخت که این حملات به هیچ وجه برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

عبدالله عبدالله تأکید کرد تروریسم تمام بشریت را تهدید می کند و حفظ وحدت ملی یگانه جواب دندان شکن ملت ما به دشمنان افغانستان می باشد.

هم چنین امر الله صالح رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در نامه ای سرگشاده به سران دولت وحدت ملی انان را به کم کاری و بی مبالاتی در قبال تامین امنیت متهم کرد و حمله به شفاخانه ی نظامی سردار محمد داوود خان را باعث شرمساری مدیران ارشد امنیتی دولت افغانستان عنوان داد .

در این نامه ی سرگشاده ، امر الله صالح از سران دولت وحدت ملی خواست که هر چه زودتر زمینه ی استعفای مقام های ارشد امنیتی را فراهم کنند تابه قول آقای صالح ، اعتماد و دلگرمی مردم نسبت به مسئولیت شناسی دولت اعاده شود.

در کنار نهادهای دولتی افغانستان ، برخی از نمایندگی های سیاسی کشورهای خارجی مقیم در کابل نیز حمله ی خونبار امروز به شفاخانه ی نظامی سردارمحمد داوود خان را محکوم کردند .

سفارت جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای در این خصوص چنین نوشته است :سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله تروریستی روز جاری به بیمارستان400 تختخوابی محمد داوود خان در شهر کابل که منجر به شهادت و جراحت شماری از شهروندان حاضر در محل شده است را به شدت محکوم نموده و ضمن تقبیح حمله به مناطق غیرنظامی و عام المنفعه بویژه بیمارستان ها‍، مراتب همدردی عمیق خود را با دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان، بالاخص بازماندگان و خانواده های قربانیان این رویداد دلخراش اعلام میدارد.

گفتنی است که این حمله که حوالی ساعت نه و پانزده ی دقیقه ی صبح به وقت کابل و با انفجاری مهیب شروع شد در منطقه ی دیپلومات نشین وزیر اکبر خان در شهر کابل رخ داد و پس از اولین انفجار چهار تروریست وارد شفاخانه شده و به تیر اندازی به افراد داخل شفاخانه پرداختند .ساعاتی پس از این رویداد جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت  که در این حمله سی تن کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخمی شده اند.لازم به ذکر است این که درگیری میان مهاجمان تروریست و نیروهای نظامیان افغان پس از شش ساعت و با به هلاکت رسیدن تروریستان به پایان رسید .

کلیدواژه