حوت 26, 1395 12:00 Asia/Kabul
  • تظاهرات در ولسوالی گلران ولایت هرات

صدها تن از ساکنین ولسوالی «گلران» در شمالغرب ولایت هرات در مقابل دفترکار ولسوال این منطقه دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری وی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مردم معترض «گلران» با حمل شعارها و پلاکارت‌هایی ولسوال را متهم به قاچاق مواد مخدر، بی کفایتی در رسیدگی به امور، سهل‌انگاری در تامین امنیت و پیروی از یک عضو پارلمان افغانستان کرده تاکید کردند: باید این فرد از وظیفه‌اش برکنار شود.

رهبران قومی در این منطقه‌ی مرزی افغانستان، با انتقاد از بی توجهی ولسوال به وضع ناهنجار امنیتی گلران گفته‌اند: هم اکنون بیش از 50 درصد از این ولسوالی در اختیار نیروهای مخالف مسلح دولت است و رهبری این منطقه هیچ برنامه‌ای به دلیل بهبود اوضاع روی دست ندارد.

«محمود رحیمی» از برگزار کنندگان این گردهمایی اعتراضی ضمن متهم کردن ولسوال به سازش با گروه طالبان تاکید کرد: یک تن ازنمایندگان مردم این ولسوالی نیز به دلیل منافع شخصی اش از این ولسوال حمایت می‌کند.

تظاهرکنندگان خشمگین که از وضعیت موجود نگران هستند هشدار دادند که اگر مسئولان محلی هرات این فرد را از کار برکنار و به ادارات قضایی معرفی نکنند، اعتراضات گسترده‌تری در روزهای بعدی در گلران راه اندازی خواهد شد.

در همین حال «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: این موضوع را به صورت جدی بررسی خواهند کرد.

 

کلیدواژه