حوت 26, 1395 16:01 Asia/Kabul

جشنواره غذا های محلی تحت نام "طعم بی نظیر" در شهر مزار شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شماری از زنان درشهرمزارشریف مرکز ولایت بلخ گرد آمدند وبا شرکت در جشنوار" طعم بی نظیر" غذا های متنوع محلی، دست پختشان را به نمایش گذاشتند .

این جشنواره که با همکاری یکی از موسسات حمایت کننده دربخش برنامههای توسعه و رهبری زنان راه اندازی شده است هدف ازآن توجه به توانایی های خانمها وترویج فرهنگ سنتی درمصرف غذا گفته شده است.

ریحانه عزیزی یکی ازدست اندرکاران این جشنواره درمورد این برنامه گفت که دراین جشنواره نزدیک به 16 نوع غذای محلی به نمایش گذاشته شده وعلاقمندان زیادی نیز از آن دیدن کرده اند .

وی افزود که اجرای اینگونه برنامه ها می تواند مردم را درمصرف غذای محلی به جای غذاهای آماده (فست فود) بیشتر تشویق نماید ودرحفظ سلامتی شان نیز موثر باشد .

سودابه صمدی یکی  از آشپزان این جشنواره به خبرنگار رادیو دری گفت، با آماده کردن انوع غذا های محلی میخواهم توانایی هایم را دربخش آشپزی دراین برنامه طعم بی نظیر به نمایش بگذارم .

خانم رزما یکی دیگر از مسوولان برگزاری جشنواره "طعم بی نظیر" نیز براین باور است که به نمایش گذاشتن غذاهای محلی می تواند برای تشویق مردم برای مصرف این غذاها وایجاد زمینه های کاری برای برخی از زنان علاقمند دراین بخش بسیار موثر باشد .

گفتنی است با توجه به اینکه شهرهای افغانستان ا زترکیب جمعیتی متنوع برخوردار می باشند ودرهر ولایت آن ازجمله درشهرمزارشریف اقوام وملیتهای مختلف با آداب وفرهنگهای مخصوص به خود زندگی می کنند این امر باعث شده است که دربسیاری از موارد ازجمله درآماده سازی ومصرف غذا هم این کشور ازتنوع زیادی برخوردار باشد هرچند که برخی از غذاها وخوراکی ها درافغانستان جنبه ملی دارد اما درهر شهرو دیاری مردم با ذائقه های که دارند از خوراکی های متنوعی نیز استفاده می کنند .

برخی از غذاهای محلی مانند ، آشک ، منتو ، کلوچه های شور ، نان باقلا ، نان جواری ، قابلی پلو از شهرت زیادی درمیان مردم این کشور برخورداراند .

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.