حمله یک تروریست به جان والی بادغیس ناکام ماند
(last modified Sat, 18 Mar 2017 07:07:39 GMT )
حوت 28, 1395 11:37 Asia/Kabul

مسئولان محلی در شمالغرب افغانستان اعلام کردند یک تروریست که قصد داشت والی بادغیس را به قتل برساند، قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله از پای درآمد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «عبدالروف تاج» قوماندان امنیه‌ی ولایت بادغیس با بیان اینکه این فرد ساکن اصلی ولسوالی «بالامرغاب» این ولایت بود، افزود، این عضو گروه طالبان جلیقه‌ بمب‌گذاری شده‌ای را بر تن داشت و می خواست تا خودش را به« محمدانور اسحاق زی» والی بادغیس نزدیک کند و حمله‌ انتحاری را انجام دهد.

تاج، با اشاره بر اینکه از این فرد یک قبضه اسلحه نیز به دست آمده، افزود، این طالب مسلح که در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد فردی به نام «علاءالدین» است  که در چندین مورد ترور مسوولان دولتی و امنیتی در بادغیس نیز دست داشته‌ است.

ولسوالی بالامرغاب، نا امن‌ترین منطقه بادغیس است اما بروز چنین رویدادی در سال‌های اخیر در این ولایت افغانستان کمتر اتفاق افتاده است.

در همین حال قرار است عالمان دینی در بادغیس از طریق برنامه‌های تبلیغی خود، مردم را به حمایت از دولت و خودداری از همکاری با طالبان دعوت کنند.

در این همایش مردم حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کرده و فعالیت‌های ضد دولتی را محکوم کردند.
«خان‌جان ظفر»، عضو شورای ولایتی بادغیس گفت، روز گذشته در مرکز این ولایت همایشی به دلیل تشویق بیشتر مردم برای همکاری با دولت بخاطر کاهش تهدیدات امنیتی برگزار شده بود که شماری از مردم، مقام‌های دولتی و عالمان دینی در آن اشتراک کرده بودند.

ظفر، با بیان اینکه قرار شده تا عالمان دینی از طریق مساجد، مردم را به حمایت از دولت و خودداری از همکاری با طالبان دعوت کنند، گفت، از دیدگاه عالمان دینی بادغیس، اعمال تروریستی از جمله انتحار و انفجار که توسط نیروهای طالبان انجام می‌شود، حرام اعلام شده است.

مقام‌های امنیتی بادغیس نیز اعلام کردند نصایح و راهکارهای عالمان دینی و مردم را به دلیل بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان به کار خواهند بست.
جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است: