تاکید جمعی از نمایندگان مجلس  ملی افغانستان بر بازنگری در پیمان امنیتی کابل - واشنگتن
(last modified 1395-12-29T11:22:22+00:00 )
حوت 29, 1395 15:52 Asia/Kabul
  • تاکید جمعی از نمایندگان مجلس  ملی افغانستان بر بازنگری در پیمان امنیتی کابل - واشنگتن

جمعی از نمایندگان  مجلس ملی افغانستان بار دیگر بازنگری در پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را خواستار شدند .

به  گزارش تسنیم ، «عبیدالله بارکزی» نماینده ولایت «ارزگان» ،در مجلس ملی افغانستان تاکید کرد حضور نظامی آمریکا سبب گسترش ناامنی وکشتار بیشتر در افغانستان شده است .

وی با ابراز نگرانی از  افزایش ناامنی‌ها در این کشور گفت  حضور نظامیان آمریکا  در افغانستان  باعث تشدید حملات طالبان دراین کشور می شود وتنها راه تامین امنیت در افغانستان  خروج اشغالگران از این کشورجنگ زده است .

«عبیدالله بارکزی» نماینده ولایت «ارزگان» همچنین افزود پیمان امنیتی کابل - واشنگتن ،  سودی برای افغانستان نداشته است.

«همایون همایون» معاون اول مجلس ملی افغانستان نیز گفت  دولت این کشور تاکنون از امضای پیمان امنیتی با آمریکا نفعی  نبرده است و اعضای مجلس ملی مسئولیت دارند این پیمان را بازنگری کنند.

پیش ازاین هم  برخی از نمایندگان مجلس ملی افغانستان بربازنگری و لغو این پیمان امنیتی تاکید کرده بودند . 

با گذشت بیش از دو سال از امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن  ، درخواست برای بازنگری یا لغو این پیمان از سوی نمایندگان مجلس ملی افغانستان ، بیانگر تشدید بی اعتمادی به امریکا در انجام تعهدات خود در قبال ان کشور است.در چارچوب این پیمان آمریکا حدود ده پایگاه نظامی درافغانستان در اختیار دارد و یکی از مسئولیتهای نیروهای امریکا در این پیمان ،مقابله با هر گونه تهدید دولت افغانستان است .اما نیروهای امریکایی و ناتو خود به عامل  ناامنی و کشتار مردم افغانستان تبدیل شده اند .  

 

کلیدواژه